در حالی که Boston Dynamics Spot بر صحنه سگ رباتیک تسلط دارد، لنوو با معرفی “Daystar Bot GS” وارد رینگ شده است. این سگ رباتیک دارای طراحی مشابه Spot است، اما با یک تفاوت اساسی و آن هم یک پای اضافی می باشد. این زائده اضافی به طور بالقوه می تواند پایداری و مانورپذیری Daystar Bot GS را به ویژه در زمین های ناهموار افزایش دهد.

طبق گزارش ها، Daystar Bot GS برای مقابله با محیط های چالش برانگیز ساخته شده است. این ربات یک “سیستم های کنترل پیشرفته” داشته که احتمالاً به حرکات و ناوبری دقیق ترجمه می شود. “الگوریتم‌های ادراک پیشرفته” نشان می‌دهند که سگ رباتیک می‌تواند محیط اطراف خود را تفسیر کند و مطابق با آن واکنش نشان دهد، در حالی که “محافظت IP66” سطح مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را برای عملکرد در فضای باز بسیار مهم نشان می‌دهد.

فراتر از این جزئیات فنی، وب سایت رسمی، برنامه های مورد نظر Daystar Bot GS را نشان داده و به نظر می‌رسد لنوو “تجارت، صنعت و بخش‌های عمومی” را هدف قرار داده و به کاربردهای بالقوه در زمینه‌هایی مانند ساخت‌وساز، بازرسی و حتی جستجو و نجات اشاره می‌کند. در حالی که جزئیات خاصی در مورد عملکردهای Daystar Bot GS در دست نیست، لانچ آن نشان دهنده یک پیشرفت جالب در بازار سگ ربات است.

اینکه آیا پای اضافی به برتری قابل توجهی نسبت به Spot و سایر رقبا تبدیل می شود، باید دید. با این حال، ورود لنوو به این حوزه رو به رشد، نویدبخش نوآوری و کاوش بیشتر در کاربردهای بالقوه برای همراهان رباتیک است. تاریخ انتشار رسمی که برای اواخر امسال تعیین شده، امیدواریم اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت‌های Daystar Bot GS به ارمغان بیاورد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *