موبایل و تبلت

اچ‌تی‌سی مدل اقتصادی گوشی Exodus 1s را معرفی کرد

در آستانه برگزاری رویداد هفته بلاک چین، شرکت HTC از نسخه اقتصادی گوشی مبتنی بر بلاک چین با نام Exodus 1s رونمایی کرد. آخرین نسخه‌ محصول بلاک‌چینی اچ‌تی‌سی، قیمتی کمتر از Exodus 1 خواهد داشت که با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شد.

اچ‌تی‌سی اطلاعات زیادی دربار‌ه‌ی محصول جدید خود منتشر نکرد و تنها آن را نسخه‌ای با ارزش خرید بالاتر خواند. به‌علاوه هیچ اشاره‌ای هم به روش‌های شرکت برای کاهش قیمت گوشی بلاک‌چینی جدید نشد. به‌احتمال زیاد، برای کاهش قیمت، فرایندهایی شبیه به آنچه در گوشی Pixel 3a انجام شد را شاهد خواهیم بود. این محصول گوگل توسط تیم سابق اچ‌تی‌سی طراحی و ساخته شد و قدرت پردازشی و مواد بدنه برای کاهش قیمت تغییر یافتند.

شاید در اینجا هم تغییر در بدنه‌ پشتی که در نسخه‌ اول اکسدوس شفاف بود، روشی از سوی تایوانی‌ها برای کاهش قیمت باشد. در حال حاضر برای ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به نقل و انتقال ارزهای رمزگذاری شده از فناوری بلاک چین استفاده می‌شود. هر نقل و انتقال جدید یک بلوک جدید را به این زنجیره اضافه می‌کند و به این ترتیب بلوک‌ها توسط اطلاعات کدگذاری‌ شده‌ای ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه اطلاعات موجود در هر بلوک در بلوک قبل‌تر از آن نیز در دسترس خواهد بود امکان هک و تغییر در اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها وجود ندارد. چرا که تغییر در اطلاعات هر بلوک نیازمند تغییر در اطلاعات بلوک‌های قبلی نیز خواهد بود و به این ترتیب برای پیاده سازی این تغییرات متعدد به اجازه بخش بیشتری از کاربران این شبکه نیاز است.

گوشی‌های Exodus شرکت HTC از یک پلتفرم امن و خصوصی با عنوان Zion بهره می‌برند که به کاربران آن‌‌ها این امکان را می‌دهد تا مبادلات، ذخیره‌سازی، دریافت و ارسال ارزهای رمزگذاری شده خود را تحت آن صورت دهند. این پلتفرم در حال حاضر از رمز ارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم، لیت کوین، توکن‌های تحت استاندارد ERC-20 و ERC-721 پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری Zion به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون نگرانی از بابت سو استفاده بدافزار‌های اندرویدی از اطلاعات خصوصی آن‌ها، به مبادلات رمز ارزها ادامه دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا