نرم افزار و اینترنت

گوگل ترنسلیت با قابلیت تشخیص خودکار زبان بروزرسانی شد

قابلیت ترجمه تصویری مترجم گوگل (Google Translate) این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا با استفاده از دوربین گوشی، متن‌های مختلف را ترجمه کنند. روی کاغذ ویژگی جذابی به‌نظر می‌رسد اما در عمل، این بخش هنوز نتوانسته به آن پختگی لازم برسد که مهمترین علتش هم انتخاب دستی زبان‌ها است.

یکی از سختی‌های استفاده از این قابلیت مترجم گوگل این است که شما نیازمند انتخاب زبان‌ها٬ پیش از فراخوانی دوربین هستید و هیچ راهی برای تشخیص خودکار زبان از سوی برنامه نیست. این بسیار آزاردهنده است٬ به خصوص زمانی که شما فرصتی برای تغییر زبان منبع و مقصد از درون صفحه‌ی گوشی خود ندارید.

اما خوشبختانه به زودی این مشکل برطرف می‌شود و همه چیز بهتر از گذشته خواهد شد. متخصصان سایت 9to5Google قطعه کدهایی را در آخرین نسخه‌ی منتشر شده یافته‌اند که خبر از انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ در آینده‌ای نزدیک برای این برنامه می‌دهد. این به‌روزرسانی می‌تواند کیفیت ترجمه را بهتر کند و زبان‌های جدیدی را به قابلیت ترجمه‌ی دوربینی مترجم گوگل بی‌افزاید٬ اما شاید مهم‌ترین قابلیتی که آن به همراه دارد٬ تشخیص خودکار زبان در هنگام استفاده از قابلیت ترجمه دوربینی باشد.

هر وقت دوربین را جلوی متنی گرفتید، خود برنامه زبان را مشخص کرده و بنابراین تنها باید زبانی که می‌خواهید متن به آن ترجمه بشود را انتخاب کنید. همچنین گوگل در حال کار روی یک سیستم واقعیت افزوده لحظه‌ای است تا با آن دیگر نیازی به عکس گرفتن هم نباشد. در واقع همین که دوربین گوشی را جلوی متن‌ها بگیرید، بلافاصله ترجمه را خواهید دید. این ویژگی‌های جدید دوربین در نسخه 5.29 گوگل ترنسلیت ظاهر شده‌اند اما هنوز فعال نیستند. با این حساب ممکن است در آینده‌ای نزدیک بالاخره شاهد بهبود ترجمه تصویری اپلیکیشن مترجم گوگل باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا