کنسول و بازی

سونی و مایکروسافت در زمینه‌های پردازش ابری و گیمینگ همکاری می کنند

سونی و مایکروسافت دو شرکت بزرگ تولیدکننده کنسول بازی در دنیا، امروز با امضای تفاهم نامه‌ای اعلام کردند که قصد دارند در آینده در حوزه Cloud Gaming یا پردازش ابری بازی‌ها همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مایکروسافت، در مورد این همکاری افزود:

سونی همیشه در تکنولوژی و سرگرمی به‌عنوان یک رهبر عمل کرده است و این همکاری برپایه همین مورد انجام می‌شود. همکاری ما قدرت Microsoft Azure و هوش مصنوعی Azure را در اختیار سونی قرار می‌دهد تا چهره‌ی جدید گیمینگ و سرگرمی را در دسترس کاربران قرار بدهند.

به نظر می‌رسد این همکاری جدید با هدف افزایش قدرت این دو شرکت برای رقابت با سرویس گیمینگ ابری گوگل که آن را با عنوان Google Stadia می‌شناسیم صورت گرفته است. در حال حاضر این دو شرکت در دو پلتفرم گیمینگ پلی استیشن و Xbox خود دارای تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای رقابت با این سرویس گوگل هستند اما این همکاری جدید به آن‌ها کمک می‌کند که بتوانند محتویات بهتری را برای فروش و عرضه آماده کنند.

گوگل چندی پیش در مراسم معرفی سرویس گیمینگ Stadia اعلام کرد که قصد دارد توسط آن، استفاده از کنسول‌های گیمینگ را برای اجرای بازی‌ها کنار بگذارد و در عوض آن‌ها را تنها با یک کلیک در وضوح و نرخ فریم بالا در اختیار کاربران قرار دهد. سونی در حال حاضر یک سرویس استریم بازی با عنوان PlayStation Now را هم در اختیار دارد. مایکروسافت نیز در ماه اکتبر گذشته یک سرویس استریم بازی جدید با عنوان xCloud معرفی کرد. گفته می‌شود قرار است در نمایشگاه E3 2019 که در ماه آینده میلادی برگزار می‌شود اطلاعات کاملی از این سرویس در اختیار قرار بگیرد.

این همکاری شامل به‌ اشتراک‌گذاری اطلاعات و تکنولوژی‌ها و همچنین به‌اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های یک سری از نوآوری‌های این دو شرکت می‌شود. با اینکه سونی و مایکروسافت حرفی از ایکس باکس و پلی استیشن نزده‌اند، اما گفته شده است که این همکاری روی پلتفرم‌های سرگرمی شامل گیمینگ تمرکز دارد.

به‌طور دقیق‌تر، در جریان این همکاری سونی و مایکروسافت برای خلق راه‌کارها و ایده‌های بهتر سرویس‌های ابری، از Microsoft Azure (سرویس محاسباتی ابری مایکروسافت) استفاده خواهند کرد. همچنین اعلام شده است که سونی از Microsoft Azure برای بازی‌های خود و سرویس‌های استریم محتوا استفاده خواهد کرد که شامل ساخت ابزارهای بهتر برای تولید کنندگان محتوا می‌شود. همچنین سونی و مایکروسافت با یکدیگر روی نیمه‌هادی‌های مختلف و هوش مصنوعی کار خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا