صوتی و تصویری

رونمایی کورینگ از شیشه محافظ Astra Glass برای نمایشگرهای 8K

کورینگ به تازگی از لایه محافظ جدید تحت عنوان Astra Glass برای استفاده در نمایشگرهای 8K پرده برداشت.

به نظر می رسد که کورنینگ می خواهد به بازار تلویزیون و به صورت کلی نمایشگرهای 8K وارد شود. شیشه محافظ کورینگ آسترا گلس (Astra Glass) برای تلویزیون های 8K رسما معرفی شد. لایه‌ی محافظتی Astra Glass برای نمایشگرهایی با رزولوشن تصویر درخورتوجه و نرخ به‌روزرسانی چشمگیر و عمق رنگ بیشتر به‌کار برده می‌شود. انتظار می‌رود Astra Glass برای نسل بعدی نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند و مانیتورهای دسکتاپ نیز استفاده شود.

صفحه محافظتی جدید علاوه بر محافظت نمایشگر، از بازتابش نور مستقیم جلوگیری کرده و به بهبود روشنایی و دقت رنگ نمایشگر کمک کرده و یا به عنوان فیلتری برای رنگ های بکار خواهد رفت. باتوجه‌به اینکه مواد مختلف حالت شبکه‌ بلوری متفاوتی دارند، خواص فیزیکی آن‌ها شامل شفافیت، بازتاب نور و… بسیار متفاوت می‌شود. در نظر داشته باشید فناوری نمایشگر در‌حال‌توسعه است و معرفی لایه‌های محافظتی یکی از همین فناوری‌های جدید است.

به اعتقاد این شرکت، نسل بعدی نمایشگرهایی با ابعاد بزرگ و رزولوشن 8K، نیازمند شیشه محافظتی با دوام بالا هستند تا بتوان درباره‌ عملکرد مناسب آن‌ها مطمئن شد. حال با معرفی Astra Glass می توان گفت که نقش موثری در حفاظت از نمایشگرها را ایفا خواهد کرد. محصول جدید کورنینگ از انواع نمایشگرهای LCD با رزولوشن درخور توجه، ازجمله سیلیکون آمورف (a-Si) و اکسید IGZO پشتیبانی می‌کند.

به گفته کورنینگ، شیشه محافظ Astra Glass قابل استفاده بر روی هر نوع دستگاهیی نظیر تبلت‌، لپ‌تاپ، تلویزیون و سایر نمایشگرهای کاربردی با رزولوشن 8K را داراست. کورنینگ نمونه‌هایی از دستگاه‌های پشتیبانی‌شده با Astra Glass را در نمایشگاه سالیانه‌ Display Week سال ۲۰۱۹ سن‌خوزه کالیفرنیا در انجمن نمایشگرهای اطلاعات (SID) به‌نمایش خواهد گذاشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا