مهندسان چینی به تازگی از سریع قطار جهان با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت با نام مگلو رونمایی کردند. قطار چینی مگلو یک نقطه عطف در صنعت حمل و نقل چین خواهد بود و قرار است با سرعتی فراتر از سرعت هواپیما مسافران را جا به جا کند.

این قطار می‌تواند با حداکثر سرعت 600 کیلومتر بر ساعت، مسافران را از پکن تا شانگهای تنها ظرف سه ساعت و نیم جابه جا کند در حالی که همین سفر با هواپیما 4 و نیم ساعت طول می‌کشد. این قطار توسط شرکت سهامی راه آهن چین (CRRC) توسعه یافته و اکنون یک دوره آزمایشی را می گذراند. پیشبینی می شود که روند تولید این سرویس از سال 2021 آغاز شود.

شرکت CRRC اولین بار این قطار مگلو را در سال 2015 معرفی کرده بود. پروژه عملیاتی که در جولای سال 2016 شروع شد، با همکاری قویترین مهندسان لوکوموتیو از 30 شرکت، مرکز تحقیقاتی و دانشگاه پیگیری می‌شود. به نظر می رسد یکی از علل این سرعت، به طراحی جالب قطار مذکور باز می گردد. درواقع در طراحی این قطار، چرخ ها از طریق هوا به جای استفاده از تماس مستقیم با زمین جا به جا می شوند.

این نخستین باری نیست که چینی ها چنین تکنولوژی را رونمایی می کنند، اما به نظر می رسد این بار شاهد تغییراتی خیره کننده در طراحی قطار پر سرعت خواهیم بود. پیشبینی می شود در وصرت موفقیت عمده این طرح شاهد صادراتش به دیگر کشورها باشیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *