براساس گزارشات جدید، پاناسونیک به تولید سلول های خورشیدی و پنل های خود پایان می دهد. این شرکت رهبر سابق بازار بود، اما اکنون به دلیل رقابت شدید رقبای چینی در حال کناره گیری است. طبق گزارش NikkeiAsia، غول فناوری ژاپنی قصد دارد به دلیل رقبای چینی از بازار سلول های خورشیدی و صفحه پنل دور شود.

این رقبا می توانند این قطعات را با هزینه کمتری تولید کنند و به همین دلیل حتی در بازار داخلی آن نیز رقابت شدیدی ایجاد کرده اند. در این گزارش آمده که پاناسونیک تولید سلول های خورشیدی و صفحات را از اوایل مارس 2022 از کارخانه های خود در مالزی و استان شیمان ژاپن متوقف خواهد کرد. این اقدام خروج کامل تجارت تولید خورشیدی از این شرکت را نشان می دهد، که همچنین به همکاری با تسلا مستقر در ایالات متحده برای تولید سلول های خورشیدی در سال 2020 پایان داد. علاوه بر این، پاناسونیک مانند سایر مشاغلی که می خواهند سیستم های تولید را برای اهداف مسکونی نصب کنند، از سایر تولیدکنندگان برای ادامه کار در صنعت برق، پانل های خورشیدی تهیه خواهد کرد.

به دلیل تولیدکنندگان چینی پنل های خورشیدی، قیمت در سال 2012 به حدود یک سوم آن کاهش یافته است. به عبارت دیگر، تأمین کنندگان و تولیدکنندگان چینی اساساً تولید ژاپن را از تولید خارج کرده اند، در این مدت اخیر تجارت خورشیدی پاناسونیک در معرض خطر است. این امر همچنین با این واقعیت که تقاضای داخلی نیز در حال رکود است، بدتر می شود و باعث می شود سهم بازار آن حتی بیشتر کاهش یابد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *