موبایل و تبلت

هواوی نشان تجاری Hongmeng OS را ثبت کرد

در تازه ترین گزارشات، هواوی در اقدامی نشان تجاری سیستم عامل اختصاصی خود را با نام Hongmeng OS به ثبت رساند. جزئیات کامل در مورد این سیستم‌عامل در وب‌سایت اداره‌ مدیریت مالکیت فکری ملی چین قابل مشاهده است. باتوجه‌به اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت مذکور، نشان تجاری هانگ‌منگ در تاریخ ۲۴ اوت ۲۰۱۸ توسط هواوی ثبت شده و از ۱۴ مه ۲۰۱۹ تا ۱۳ مه ۲۰۲۹ اعتبار دارد.

هفته گذشته ریچارد یو چندانگ رئیس واحد کسب و کارهای مشتریان هواوی اعلام کرد که سیستم عامل بومی این شرکت از اوایل پاییز امسال در دسترس خواهد بود و عموم کاربران تا قبل از فرارسیدن بهار می‌توانند از آن استفاده کنند.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و قطع همکاری گوگل با این شرکت، امکان استفاده از سرویس‌های خاص اندروید مثل پلی استور، یوتیوب و… برای غول فناوری چینی وجود نخواهد داشت و به‌همین دلیل این شرکت به‌دنبال سیستم‌عامل جایگزین برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و سایر محصولات هوشمند خود است. براساس تحریم‌های اعمال‌شده، شرکت‌های آمریکایی حق فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار را به هواوی ندارند.

سیستم عامل اختصاصی هواوی محصولی جهانی است که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، بر روی رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، خودروها و محصولات پوشیدنی هوشمند قابل استفاده خواهد بود. قرار است این سیستم عامل با اپلیکیشن‌های اندرویدی و تحت وب نیز سازگار باشد. البته هنوز در مورد میزان استقبال از این سیستم عامل تردیدهایی وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا