سخت افزار

رونمایی AMD از سری کارت گرافیک‌های رادئون RX 5000 با معماری Navi

شرکت AMD امروز در نمایشگاه کامپوتکس 2019، دستاوردهای جدید خود را به نمایش گذاشت. این شرکت علاوه بر معرفی پردازنده های جدید خود، از کارت گرافیک های سری رادئون RX 5000 مبتنی بر معماری 7 نانومتری Navi نیز پرده برداشت.

نخستین کارت از خانواده جدید RX 5700 است که، رقیب مستقیم انویدیا RTX 2070 بوده و از معماری RDNA (نام رسمی AMD برای معماری Navi) بهره می برد. لازم به ذکر است که رادئون VII همچنان پرچمدار کارت گرافیک های AMD است.

به گفته مدیر عامل AMD، موتور RDNA به منظور افزایش راندمان و کارایی کارت گرافیک‌های سری RX5000 طراحی شده است. در مقایسه با معماری VEGA، کارت گرافیک‌های سری Navi با استفاده از موتور RDNA به طور متوسط به ازای هر سیکل 1.25 برابر سریع‌تر و به ازای هر وات انرژی 1.5 برابر کارایی بیشتری دارد.

همچنین به گفته لیزاسو، کارت‌های سری RX5000 اولین کارت گرافیک‌های گیمینگ جهان خواهند بود که با استاندارد PCIe 4.0 و GDDR6 پر سرعت به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه شرکت AMD در کنفرانس خود نسل اول کارت گرافیک‌های سری Navi را با نام RX5700 با کارت گرافیک رقیب خود یعنی RTX 2070 در بنچمارکی از بازی Strange Brigade مقایسه کرد، که در نهایت شاهد برتری 10 درصدی کارت‌های سری RX5700 نسبت به رقیب خود یعنی انویدیا بودیم.

انتظار می‌رود که کارت گرافیک‌های سری Navi شرکت AMD در ماه جولای سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند، اما تا این لحظه اطلاعاتی در خصوص مدل دقیق و قیمت آن‌ها منتشر نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا