لپ تاپ

ایسوس از لپ تاپ ZenBook Pro Duo با دو نمایشگر 4K رونمایی کرد

در جریان رویداد کامپیوتکس 2019، ایسوس دستاورهای جدید خود را به نمایش گذاشت، در این میان، لپ تاپ ZenBook Pro Duo بوده که مجهز به دو نمایشگر 4K است.

این لپ تاپ دارای نمایشگری با نام ScreenPad Plus بوده یک صفحه نمایش بزرگتر (که تمام عرض را پوشش می دهد)، طراحی بصری تر و بدون درز در کنار نمایشگر اصلی را ارائه می دهد که تجربه بهتر را در چند صفحه نمایش برای کاربر فراهم آورد. این یعنی به غیر از یک نمایشگر اصلی ۱۵ اینچی اولد، کاربران می‌توانند در بخش فوقانی کیبورد از یک نمایشگر لمسی با نسبت تصویر ۳۲:۹ استفاده کنند. به‌نظر می‌رسد که ایسوس تا حد زیادی تحت تاثیر ایده‌ی تاچ بار مک‌بوک‌ها قرار گرفته ولی در عوض خواسته‌اند این بخش از لپ‌تاپ را تا حد زیادی بزرگ‌تر کنند.

باید خاطرنشان کنیم که این لپ‌تاپ همچنان از کیبوردی کامل بهره می‌برد ولی ترک پد به جای بخش پایینی، به سمت راست آن منتقل شده است.HP هم ماه‌ها پیش از یک لپ‌تاپ مجهز به دو نمایشگر رونمایی کرد که البته نمایشگر ثانوی بسیار کوچک‌تر از نمونه موجود در این لپ‌تاپ ایسوس بود.

این شرکت نرم‌افزاری برای نمایشگر ثانوی توسعه داده تا کاربران بتوانند از آن عمدتا به‌عنوان یک نوع کنترل پنل استفاده کنند و به غیر از آن، امکان بهره‌گیری از این بخش به‌عنوان مانیتور هم وجود دارد. این لپ تاپ شامل یک نمایشگر 15 اینچی OLED HDR با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل به همراه نمایشگر ScreenPad Plus در اندازه 14 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل می باشد.

همچنین به لحاظ سخت افزاری، محصول جدید ایسوس از پردازنده هشت هسته ای نسل نهمی اینتل و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2060 بهره می برد. از سوی دیگر، این لپ تاپ، از دکمه اختصاصی خنک کننده توربو بهره می برد. بر روی این لپ تاپ از چهار میکروفون داخلی بکار رفته که برای دستیار صوتی الکسا و کورتانا مورد استفاده قرار می گیرد. علاو ه بر این، لپ تاپ مذکور شامل دو پورت USB-A، جک هدفون و پورت HDMI و تاندربولت 3 با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه می باشد.

همچنین وزن این لپ تاپ حدود 2.5 کیلوگرم بوده و انتظار می رود که عمر باتری مناسبی را با توجه به سخت افزار بکاررفته، ارائه دهد. ایسوس همچنین مدل استاندارد این لپ تاپ را با نام ZenBook Duo رونمایی کرده که دارای دو نمایشگر 14 اینچی و 12.6 اینچی ScreenPad Plus با کیفیت فول اچ دی است. همچنین این نسخه از پردازنده Intel Core i7 و کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX250 بهره می برد.

لازم به ذکر است که هر دو از قابلیت وای فای 6 (802.11ax) پشتیبانی کرده و سرعتی برابر با 2.4 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. ایسوس هنوز قیمت و زمان عرضه این لپ تاپ را اعلام نکرده ولی انتظار می رود که در سال جاری راهی بازار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا