کورسیر از SSD جدید خود تحت سری Force با نام MP600 و با استاندارد PCI Express 4.0 در طی کامپیوتکس همزمان با معرفی پردازنده‌های نسل سوم رایزن و مادربردهای X570، رونمایی کرد.

این درایو جدید می‌تواند به سرعت فوق العاده خواندن متوالی 4950 مگابایت بر ثانیه و نوشتن متوالی 4250 مگابایت بر ثانیه برسد، یا به سادگی تقریبا ده برابر عملکرد متوالی هر درایو SSD با رابط SATA است. عملکرد مزبور مربوط‌ به استفاده از کنترلر E16 فیسان (Phison) است که اولین‌ بار در CES 2019 به‌کار گرفته شد و در‌حال‌حاضر، تنها کنترلر PCIe 4.0 x4 موجود در بازار است.

کورسیر این کنترلر را با حافظه‌های TLC همراه کرده که البته نام سازنده آن نامشخص است اما ما اطلاع داریم که کنترلر Phison فعلا تنها برای حافظه‌های Toshiba BiCS4 بهینه سازی شده اما در ماه‌های آینده پشتیبانی از حافظه‌های Intel/Micron نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

کورسیر توضیحات کمی درباره‌ جزئیاتی مانند عملکرد پایدار در شرایط کاری سنگین ارائه داده است؛ اما به‌دلیل طراحی خاص هیت‌سینک‌هایی که در ساخت این قطعه استفاده شده، قطعا با مشکلات ناشی از حرارت اضافی مواجه نخواهد شد. جزئیات مربوط‌ به عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی محصول نیز منتشر نشده و کورسیر می‌خواهد همه را تا زمان عرضه‌ نهایی آنها در ژوئیه‌ ۲۰۱۹ منتظر نگه دارد. این محصول در کشورهای مختلف جهان با گارانتی پنج‌ساله به بازار عرضه خواهد شد؛ اما هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *