شرکت دل از نسل جدید لپ تاپ های XPS 13 و XPS 15 مجهز به پردازنده های Ice Lake اینتل رونمایی کرد.

الترابوک‌های Dell XPS 13 مدت‌هاست که تبدیل به یک استاندارد برای کاربران شده اما نسخه تبدیل شونده آن، XPS 13 2-in-1 کمی ناامید کننده بوده زیرا از پردازنده‌های ضعیف سری Y اینتل استفاده می‌کرده‌اند. حالا اما نسخه جدید این مدل قرار است جزو اولین محصولاتی باشد که با پتلفرم 10 نانومتری Intel Ice Lake عرضه خواهد شد و از یک نمونه 15 واتی استفاده می‌کند که 250 درصد کارایی بیشتری نسبت به مدل حال حاضر این دستگاه ارائه می‌دهد.

سایز نمایشگر لپ تاپ XPS 13 با افزایش ۷ درصدی نسبت به قبل حالا به ۱۳.۴ اینچ با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ رسیده و خریداران امکان انتخاب بین رزولوشن های +1080p و 4k را دارند. نسخه +1080p (رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) پشتیبانی از دالبی ویژن و روشنایی ۵۰۰ نیتی را به همراه دارد اما در نسخه 4K علی رغم سازگاری با HDR 400 از دالبی ویژن خبری نیست. به لطف انتقال وبکم به بالای نمایشگر، فاصله بین پنل و کیبورد کاهش پیدا کرده است.

لپ تاپ XPS 13 از نسخه جدید کیبرد MagLev شرکت دل که از آهن‌ربا برای حس بازخورد قوی استفاده می‌کند، بهره مند است. دل قبلا از MagLev در مدل XPS 15 2-in-1 استفاده کرده بود اما این نمونه قرار است صدای کمتری تولید کند. در هر صورت حس تایپ کردن با این کلیدها بسیار رضایت بخش گزارش شده و بهتر از کلیدهای non-MagLev حاضر در XPS 13 هستند. همینطور مانند XPS 13 حال حاضر، مدل تبدیل شونده جدید نیز از وب‌کم در حاشیه بالایی استفاده می‌کند.

در داخل XPS 13 یک پردازنده Ice Lake Core i3,i5,i7 قرار دارد که به همراه 32 گیگابایت حافظه رم و تا 1 ترابایت حافظه PCIe NVMe SSD عرضه می‌شود. در مبحث شبکه نیز کارت وای‌فای Killer AX1650 با پشتیبانی از WiFi 6. مشابه با XPS 13 مدل تبدیل شونده نیز از پورت‌های محدودی استفاده می‌کند، دو تاندربولت، یک جک 3.5 میلیمتری صدا و یک اسلات microSD.

لپ تاپ XPS 15 هم تغییراتی را تجربه کرده اما به پای مدل ۱۳ اینچی تبدیل پذیر نمی رسد. XPS 15 علاوه بر تغییر محل وبکم حالا میزبان پردازنده نسل نهم اینتل (شامل گزینه های i7، i5 و i9) کارت گرافیک جدید انویدیا GTX 1650، تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم و نمایشگر 1080p دالبی ویژن یا 4K OLED است. قیمت پایه لپ تاپ های XPS 13 هیبریدی و XPS 15 هزار دلار عنوان شده اما برای خرید مدل ۱۵ اینچی با نمایشگر OLED باید ۱۹۰۰ دلار کنار بگذارید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *