از هم اکنون اگر کاربران در برنامه جستجوی گوگل، حیوانات مشخصی را جستجو کنند به نتیجه شگفت‌آوری می‌رسند و حیواناتی به صورت واقعیت افزوده را در نتایج خود خواهند دید. این غول فناوری یک کارت جدید برای جستجو ارائه کرده است که می‌تواند با یک گوشی دارای واقعیت افزوده فعال حیوانات مجازی را وارد دنیای واقعی کند.

نسخه واقعیت افزوده حیوانات بز آلپاین، خرس، قلابچه ماهی، پنگوئن های امپراطور، جوجه تیغی اروپایی، شیر، ببر، پاندا، اختاپوس و چندین حیوان دیگر فعال شده است. در نتایج بررسی ما در دیجیاتو مشخص شد این امکان برای سگ ها و گربه ها و چند حیوان دیگر هم در دسترس است اما به نظر می رسد این امکان هنوز به طور کامل برای کاربران ایرانی فعال نشده است. بعد از جستجوی هر یک از این حیوانات در برنامه گوگل با کارتی مواجه می شوید که می گوید: با یک حیوان به سایز واقعی از نزدیک روبرو شوید.

این کارت دارای دکمه “مشاهده در فضای خود” است که نسخه متحرک آن حیوان را در محیطی که شما در آن قرار دارید به نمایش درمی‌آورد. سپس شما می‌توانید حیوان را حرکت و اندازه آن را تغییر دهید. این حیوانات حتی دارای جلوه‌های بصری و صوتی متناسب هستند. مثلاً ببرها می‌غرند، سگ‌ها پارس می‌کنند و گوششان را می‌خارانند، پانداها یک تکه بامبو را می‌جوند و گربه‌ها پاهایشان را می‌لیسند و خود را تمیز می‌کنند.

کاربران باید دوربین گوشی خود را در اختیار این ویژگی قرار دهند و به حافظه گوشی اجازه دهند تا اولین بار قادر به دیدن حیوانات واقعیت افزوده باشد. بعد از آن می‌توانند هر زمان که بخواهند با آن بازی کنند. این قابلیت یکی از امکاناتی است که اویل همین ماه در کنفرانس I/O گوگل وعده اش داده شده بود. گفته شده گوگل با ناسا، سامسونگ و ولوو هم همکاری می کند تا در آینده اجسام بیشتری به این قابلیت مجهز شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *