نرم افزار و اینترنت

اپل از سیستم عامل iPadOS مخصوص تبلت‌هایش رونمایی کرد

دقایقی قبل، اپل اعلام کرد که حالا آیپدها به جای بهره‌گیری از iOS، از سیستم‌عامل iPadOS بهره می‌برند. طی سال‌های گذشته فاصله بین آیفون و آیپد مرتبا بیشتر می‌شد و به همین خاطر اپل تصمیم گرفته سیستم‌عامل آن را از هم جدا کند.

سیستم عامل جدید اپل با نام iPadOS حالا شامل یک صفحه هوم جدید با ویجت هایی است که قابلیت گسترش یافتن در طول آیکون اپ ها را دارند و پیشتر نمونه آنها را در Notification Center سیستم عامل موبایل اپل دیده بوده ایم. اپل همچنین ژست های مالتی تسکینگ بیشتری را به این سیستم عامل اضافه کرده که امکان کار کردن با چندین اپ و درگ و دراپ کردن آنها در کنار هم را میسر می کند.

این سیستم‌عامل به‌صورت اختصاصی برای آیپدها طراحی شده و این کار به اپل اجازه می‌دهد که برای نمایشگرهای بزرگ‌تر، راحت‌تر از قبل امکانات مختلفی را ارائه دهد. از دیگر تغییرات به وجود آمده، می‌توانیم به بهبود اپلیکیشن Files اشاره کنیم. مانند Finder موجود در macOS، می‌توانید فایل‌ها را به صورت ستونی مشاهده کنید و در ضمن یک پنجره هم کنار فایل‌ها تشکیل می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تغییرات کوچک را به‌سرعت بر آن‌ها اعمال کنند. در ضمن شاید مهم‌ترین قابلیت جدید این اپلیکیشن، پشتیبانی از فلش درایوها باشد که این یعنی به راحتی می‌توانید آن‌ها را به آیپد وصل کنید و به فایل‌های موجود در آن دسترسی پیدا کنید.

اپل همچنین مرورگر سافاری خود را برای iPadOS بهبود داده و تجربه مرور وب در کلاس دسکتاپ را همراه با دانلود منیجر واقعی به این ابزارهای کوچک آورده است. علاوه بر این ۳۰ شورتکات جدید برای کیبورد، کنترلرهای هم اندازه با متن، تنظیمات اختصاصی برای سایت ها و گزینه های آپلود عکس هم برای سافاری در نظر گرفته شده است. iPadOS اپل همچنین قرار است که به کمبود برخی مکانیزم های کنترلی شبیه به کامپیوتر در آیپدها پاسخ بدهد.

در همین راستا اپل فونت ها را هم به اپ استور خود اضافه کرده و شما میتوانید از فونت های اختصاصی و سفارشی در اپلیکیشن ها استفاده نمایید. همچنین قابلیت کپی و پیست هم در iPadOS اپل بهبود یافته و شما میتوانید با جمع کردن سه انگشت محتوای مورد نظرتان را کپی و با باز کردنشان آن را پیست کنید.

اپل در iPadOS حتی قابلیت‌های جدیدی برای اپل پنسل ارائه کرده است. به‌عنوان مثال، میزان تاخیر از ۲۰ میلی‌ثانیه به ۹ میلی‌ثانیه رسیده و همچنین ابزار استاندارد مربوط به رنگ هم آپدیت شده تا اپلیکیشن‌های ثالث هم بتوانند از آن استفاده کنند. ارائه‌ تمام این مشخصه‌ها در iPadOS باعث شده که آیپدها بیش از پیش در مقایسه با آیفون‌ها شاخص‌تر شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا