کامپیوتر

اپل از نسل جدید Mac Pro 2019 با طراحی جدید رونمایی کرد

اپل دقایقی پیش در کنفرانس WWDC 2019 از نسل Mac Pro 2019 با طراحی و پیکربندی جدید رونمایی کرد. مک پرو جدید اپل دارای یک فریم ساخته شده از استیل ضد زنگ است که هدفش ماژولار بودن و دسترسی آسان به قطعات داخلی است. این موضوع به روز رسانی کامپیوتر جدید اپل را بسیار آسان تر از مدل قبلی خواهد کرد.

هرچند اپل 2019 Mac Pro را از نو طراحی کرده است، اما چندان با طراحی مدرن محصولات این کمپانی سازگاری ندارد و شاهد ظاهر شبیه به پنیر هستیم. در هر صورت ساختار داخلی 2019 Mac Pro با هدف انعطاف پذیری بیشتر در اعمال تغییرات و تسهیل دفع گرما متحول شده است.

مک پرو جدید از آخرین نسل از پردازنده‌های Intel Xeon استفاده می‌کند و می‌توان آن را تا مدلی با ۲۸ هسته پردازشی ارتقا داد. نسخه ۲۸ هسته‌ای این کامپیوتر، منبع انرژی ۳۰۰ واتی دارند و با سیستم خنک کننده جدید، می‌توانند در هر لحظه، بهترین عملکرد پردازنده را ارائه کنند. حافظ رم در این کامپیوتر هم می‌تواند تا ۱.۵ ترابایت ارتقا داشته باشد. داخل مک پرو جدید هشت اسلات PCI Express نیز وجود دارد. همچنین در بخش جلویی این کامپیوتر، شاهد دو پورت USB-C و دو پورت USB-A خواهیم بود که نسبت به بسیاری از کامپیوترهای حرفه‌ای دیگر، حداقل یک پورت USB-C اضافه‌تر دارد.

در زمینه گرافیکی هم مک پرو جدید حداکثر از دو کارت گرافیک Radeon Pro Vega II یا Radeon Pro Vega II Duo پشتیبانی می کند؛ حالت دوم به این معناست که در مک پرو جدید می توان تا چهار کارت گرافیک داشت. این کار با استفاده از ماژول MPX میسر خواهد بود که دارای Heat Sink اختصاصی و یک پورت Quad-Wide PCIe است که دو کارت گرافیک در خود جای می دهد. این ماژول یک پورت USB C اضافه نیز در زیر دارد که پهنای باند و قدرت بیشتر را در کنار امکان اتصال یک مانیتور اضافه فراهم می کند.

منبع انرژی مک پرو نیز می‌تواند تا ۱.۴kW انرژی برای این کامپیوتر فراهم کند. سه فن بزرگ در جلوی این کامپیوتر قرار دارند که درست پشت سوراخ‌های جلویی مک پرو قرار گرفته‌اند و می‌توانند هوا را با سرعت ۳۰۰ فوت مکعب در دقیقه، جابه‌جا کنند. همچنین با وجود قدرت بالای این فن‌ها، اپل می‌گوید که مک پرو جدید ساکت خواهد بود و صدای آن بیشتر از کامپیوترهای iMac Pro نخواهد نشد. اپل حتی به خریداران این کامپیوتر این امکان را می‌دهد که برای مک پرو خود چرخ هم خریداری کنند تا بتوانند این کامپیوتر بزرگ را راحت‌تر جابه‌جا کنند!

مک پرو جدید قرار است از پاییز امسال عرضه شود و قیمت پایه آن ۵۹۹۹ دلار تعیین شده است. با این قیمت، مشخصاتی سخت‌افزاری که دریافت می‌کنید شامل ۳۲ گیگابایت حافظه رم و پردازنده هشت هسته‌ای Intel Xeon می‌شود. کارت گرافیک این مدل نیز Radeon Pro 580X خواهد بود و حافظه داخلی نیز ۲۵۶ گیگابایت و از نوع SSD است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا