صوتی و تصویری

اپل نمایشگر 6K رتینا Pro Display XDR را معرفی کرد

در کنار مدل بازطراحی شده‌ Mac Pro امشب اپل از یک نمایشگر با وضوح تصویر 6K و البته فناوری رتینا با عنوان Pro Display XDR رونمایی کرد.

این نمایشگر 32 اینچی، دارای وضوح تصویر 6010 در 3384 پیکسلی است که معادل 6K است. این نمایشگر 32 اینچی 5 هزار دلار قیمت دارد و البته یک پایه‌ پرو برای آن طراحی شده که جداگانه با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد. Pro Display XDR که سه حرف آخر آن به معنای داینامیک رنج بیش از حد است، دارای استاندارد رنگ P3 (یک محدوده‌ی استاندارد رنگ‌های قرمز، سبز و آبی) است و از رنگ‌های 10 بیتی پشتیبانی می‌کند.

این نمایشگر 40 درصد از نمایشگر iMac 5K بزرگ‌تر است و دارای یک لایه‌ی ضد بازتاب است. طراحی بدنه‌ی آن در پشت شبیه به چیزی است که در Mac Pro دیدیم و به عنوان خنک‌کننده نیز استفاده می‌شود. این نمایشگر می‌تواند در روشنایی تمام صفحه، 1000 نقطه‌ی نورانی را به نمایش بگذارد و به 1600 نقطه نیز برسد.

طراحی این محصول به گونه‌ای نیست که شما را به خاطر ظاهر به خود جلب کند. اما با این وجود، اپل مکانیزمی جدید برای لولا و پایه این مانیتور طراحی کرده که به این نمایشگر اجازه می‌دهد در هر جهتی و به سادگی جابه‌جا شود. همچنین این مانیتور، اولین نمایشگر اپل خواهد بود که می‌تواند عمودی باشد و در حالت Portrait، از آن استفاده کرد. سوراخ‌های عجیبی که روی بدنه مک پرو جدید دیدیم را در پشت این مانیتور هم می‌بینیم که درواقع وظیفه خنک سازی در این مانیتور را به عهده دارد. در بخش پشتی این مانیتور هم شاهد چهار پورت تاندربولت ۳ هستیم.

یک نکته جالبی که درباره این مانیتور ذکر شد، این است که می‌توانید تا ۶ مانیتور Pro Display XDR را به مک پرو متصل کنید و اگر در حال شمارش هستید، بگذارید کارتان را ساده کنیم و بگوییم که این یعن می‌توانید تا ۱۲۰ میلیون پیکسل را توسط این شش مانیتور و مک پرو، به صورت همزمان در اختیار داشته باشید! این مانیتور با قیمت ۴۹۹۹ دلار عرضه می‌شود و مدلی که لایه ضد بازتاب Nano-texture را هم دارد، ۵۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا