کنسول و بازی

مایکروسافت جزئیاتی از کنسول ایکس‌باکس اسکارلت را اعلام کرد

سرانجام انتظار هواداران ایکس باکس به پایان رسید و مایکروسافت در جریان رویداد E3 2019، رسما تاریخ عرضه کنسول ایکس باکس اسکارلت را مشخص کرد.

چرخه عمر کنسول های نسل هشتم رو به اتمام است و در حال حاضر دو شرکت مایکروسافت و سونی به طور علنی روی توسعه کنسول های نسل بعدی خود فعالیت می کنند. در این میان، ردموندی ها در مراسم E3 سال گذشته رسما از آغاز ساخت کنسول بعدی ایکس باکس با نام رمزی اسکارلت خبر دادند و از طرفی، شرکت سونی نیز چند هفته پیش با انتشار یک تیزر کوتاه، قدرت سخت افزار کنسول پلی استیشن 5 را به نمایش گذاشت.

با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در رویداد E3 2019، همان طور که انتظار می رفت این شرکت در نهایت به طور مختصر از کنسول نسل نهم ایکس باکس با نام کدگذاری شده ایکس باکس اسکارلت رونمایی کرد. به گفته ردموندی ها، کنسول بعدی ایکس باکس به هارد SSD و پردازنده مرکزی سفارشی قدرتمند شرکت AMD مجهز بوده که به لطف این سخت افزار، ظاهرا زمان لودینگ عناوین ویدیویی در این دستگاه به صفر یا به حداقل خواهد رسید.

در بخش حافظه نیز قرار است از حافظه‌های RAM بسیار جذاب GDDR6 با پهنای باند بالای آنها استفاده شود و مسلماً آنطور که انتظارش را می‌کشیدیم، در بخش حافظه ذخیره‌سازی نیز از درایو‌های حالت جامد یا همان SSD‌ها استفاده خواهد شد که توان پردازشی مجموعه این ساختار بسیار هیجان انگیز جلوه می‌کند. مایکروسافت در مورد نرخ فریم اجرای بازی‌ها به این مورد هم اشاره کرده که با اسکارلت توانایی گیمینگ 120 فریم بر ثانیه نیز ممکن خواهد بود و این کنسول قابلیت پشتیبانی زمان واقعی از Ray Tracing را نیز خواهد داشت که می‌تواند کیفیت تصویر و جلوه‌های ویژه را به نحو خارق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه کند.

مورد بسیار جذاب و عالی دیگری در خصوص کنسول پروژه اسکارلت مطرح شده و آن قابلیت گسترده Backward Compatibility آن است. مایکروسافت در توصیف این قابلیت اعلام کرده که همه بازی‌های 4 نسل کنسول قبلی این شرکت نه تنها می‌توانند روی اسکارلت اجرا شوند، بلکه کیفیت اجرای آنها روی اسکارلت بسیار بالاتر از کنسولی خواهد بود که آن بازی در ابتدا برایش نوشته شده است.

در پایان معرفی کوتاه ایکس باکس اسکارلت، خوشبختانه ردموندی ها زمان عرضه تقریبی آن را نیز مشخص کردند. بدین ترتیب، کنسول نسل بعدی ایکس باکس در تعطیلات سال 2020 میلادی در سراسر جهان راهی بازار خواهد شد. ذکر این نکته مهم است که بازی مورد انتظار Halo Infinite نیز مطابق بسیاری از گزارش ها، همزمان با عرضه کنسول ایکس باکس اسکارلت، در تعطیلات کریسمس سال آینده میلادی روی پلتفرم های ایکس باکس وان، ایکس باکس اسکارلت و پی سی منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا