کنسول و بازی

کونامی از کنسول TurboGrafx-16 mini رونمایی کرد

شرکت کونامی در E3 2019 از نسل جدید کنسول های بازی خاطره انگیز سری رترو تحت عنوان TurboGrafx-16 mini رونمایی کرد. این کنسول حدود 30 سال پیش رقیب کنسول هایی مانند Sega Genesis بود.

کونامی هنوز تاریخ عرضه و قیمت این کنسول خاطره انگیز را اعلام نکرده است. ولی اشاره کرده که هنگام عرضه این کنسول، شش بازی به همراه آن در اختیار کاربران قرار می گیرد. این بازی ها شامل، R-Type، New Adventure Island، Ninja Spirit، Ys Book I & II، Dungeon Explorer و Alien Crush می شود.

این کنسول دارای دو پورت یو اس بی برای اتصال دسته و یک آداپتور پنج کاناله برای انجام بازی های دسته جمعی است. این کنسول در ژاپن با نام PC Engine Mini و در اروپا با نام PC Engine Core Grafx عرضه خواهد شد. برای نسخه های دیگر این کنسول بازی های بیشتری نیز معرفی شده، به عنوان مثال نسخه ای که PC Engine Mini نام دارد به همراه بازی Castlevania به اسم Dracula X: Rondo of Blood عرضه خواهد شد.

نسخه اصلی کنسول PC Engine توسط کمپانی هادسون طراحی و به دست NEC ساخته شده بود. این کنسول سال 1987 در ژاپن عرضه شد و دو سال بعد از آن نیز TurboGrafx 16 وارد آمریکا شد. با وجود موفقیت چشمگیر این دستگاه در ژاپن، کاربران آمریکایی چندان از آن استقبال نکردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا