کنسول و بازی

گوگل ابزاری برای ساخت بازی با نام Game Builder معرفی کرد

بازی سازی نیاز به مهارت بالایی دارد و یا اگر شما در امری تخصص نداشته باشید باید حتماً از یک تیم کمک بگیرید تا بتوانید به اهداف خود در ساخت آن بازی برسید. به تازگی گوگل ابزاری معرفی کرده که می‌توانید با استفاده از آن شما هم یک بازی ساده ولی با جزئیات مناسب و البته اختصاصی بسازید.

با استفاده ابزار Game Builder خواهید توانست بدون نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی، از طریق درگ اند دراپ عناصر مختلف، بازی‌های ویدیویی جذاب درست کنید. تولید و توسعه بازی‌های کامپیوتری یکی از سخت‌ترین مشاغل است؛ چرا که هر چقدر هم کار شما عالی بوده و برایش زحمت زیادی کشیده باشید باز هم نمی‌توانید همه افراد را با آن راضی کنید.

در شرکت گوگل بخشی به نام Area 120 وجود دارد که کار آن توسعه روش‌هایی برای ارائه خدمات، سرویس‌ها، نرم‌افزارها و ابزارهای کاربردی است. این بخش به تازگی ابزاری ویژه برای بازی‌سازی به نام Game Builder معرفی کرده که به هر فردی کمک می‌کند بدون داشتن دانش تخصصی بازی‌سازی و تنها با درگ و دراپ کردن، بازی مورد علاقه خود را بسازد.

در ابزار ساخت بازی Game Builder علاوه بر امکان ساخت دنیای منحصربه‌فرد بازی ویدیویی خود، می‌توانید نحوه تعامل گیمر با عناصر مختلف که معمولا از طریق کدنویسی مشخص می‌شود را نیز تعیین کنید. این ابزار بازی‌سازی از طریق طرح یک سری پرسش، به گزینه‌های ایده‌آل شما برای یک بازی ویدیویی خوب پی‌ می‌برد. نکته بسیار جذاب این است که درگ و دراپ در این بازی فقط برای جلوه‌های تصویری و ساخت فضاها نیست و شما می‌توانید دنیای بازی خود را با این الگو شکل دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی‌ساز این است که با استفاده از آن می‌توانید شخصیت‌ها و مدل‌های سه بعدی که در اینترنت وجود دارند و یا توسط نرم‌افزارهای دیگر ساخته‌اید را به آن وارد کرده و درست مانند شخصیت‌های موجود در بخش ابزار بازی مورد استفاده قرار دهید. آن دسته از کاربرانی که با زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت آشنایی دارند، قادر خواهند بود به وسیله کدنویسی قسمت‌هایی از بازی، آن را حرفه‌ای‌تر کرده و دقیقا به شکل دلخواه در بیاورند. خوشبختانه ابزار ساخت بازی Game Builder رایگان است. برای استفاده از این بازی‌ساز به وب سایت Steampowered مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. الان شما نمی دونید تو اون سایته چجوری دانلود کنم باشه من که هیچ سایتی پیدا نکردم الان شما درحال حاظر این برنامه رو دارید؟

    1. پایین مطلب لینک را با نام Steampowered گذاشتم. وارد سایت شده و در قسمت پایین آن لینک دانلود گذاشته شده است

      1. ببخشید وقتی وارد لینک میشوم سایتی می آید که ربطی به دانلود فایل مورد نظرم ندارد امکان دارد که لینک دیگری بدهید

          1. به خدا بلد نیستم روزی 10 بار میام تو این سایت تا ببینم چی شده لطف کنید اگر لینک دانلود دارد به من بدید.

          2. من دنبال آن می گردم. اگر پیدا کردم حتما لینک آن را در همین مطلب قرار می دهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا