نرم افزار و اینترنت

الگوریتم جدید هوش‌مصنوعی ادوبی چهره دستکاری شده را تشخیص می‌دهد

شرکت ادوبی با همکاری گروهی از محققین UC Berkeley، توانستند نوعی الگوریتم هوش مصنوعی طراحی کنند که به شکل خودکار هر نوع تغییر و دستکاری چهره شما را در کوچکترین ابعاد تشخیص می دهد. این هوش مصنوعی هیچ نیازی به همکاری انسانی ندارد.

سازندگان این الگوریتم، امیدوارند که این ابزار بتواند در بازیابی اعتماد به محتوای دیجیتال، زمانی کمک کند که جهان به طور فزاینده ای با مشکل چهره های جعلی رو به رو هستند. این تحقیق به طور خاص طراحی شده است تا نقاطی را که با ابزار Liquify فتوشاپ ساخته شده است، مشخص کند که معمولا برای تنظیم شکل چهره ها و تغییر شکل صورت استفاده می شود. ادوبی ادعا می کند جلوه های این ویژگی می تواند ظریف باشد و آن را یک نمونه ترسناک برای شناسایی تغییرات شدید و ظریف در چهره می داند.

الگوریتم مذکور تا 99 درصد از چهره های دستکاری شده را به درستی تشخیص داده است. این شرکت می گوید هنوز هیچ برنامه فوری برای تبدیل این دستاورد به یک محصول تجاری ندارد، اما یکی از سخنگویان این شرکت اعلام کرده که هدف ادوبی توسعه این سیستم برای  تشخیص بهتر تصویر، ویدئو، صدا و متن است.

این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: در حالی که ما افتخار می کنیم که فتوشاپ و سایر ابزار خلاق ادوبی در سطح جهان به شکلی گسترده استفاده می شوند اما همزمان پیامدهای اخلاقی تکنولوژی را به رسمیت می شناسیم.محتوای جعلی یک مسئله جدی و خطرناک  است. محققان معتقدند این کار اولین مرحله از طراحی الگوهایی است که به مرور زمان می توانند پیچیده تر باشند. این خبر می تواند بسیار امید بخش باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا