شرکت ادوبی تصمیم دارد تا اپلیکیشن نقاشی Fresco را بزودی برای تبلت اپل آیپد منتشر کند. این اپلیکیشن که تا دیروز با اسم رمز Project Gemini شناخته می‌شد قرار است امسال برای پلتفرم آیپد منتشر شود.

ادوبی نام اپلیکیشن را با الهام از یک تکنیک نقاشی در دوره رنسانس ایتالیا گذاشته است. این اپلیکیشن با هدف استفاده از خصوصیتی با نام Live Brushes توسعه داده شده است. اسکات بلسکی، مدیر ارشد محصولات ادوبی در پست وبلاگی این شرکت اعلام کرده که ویژگی Live Brushes با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی ادوبی Sensei، می توان ترکیب و واکنش رنگ‌های روغنی و آبرنگ را در Fresco درست مثل همان چیزی که در دنیای حقیقی اتفاق می‌افتد مشاهده کرد.

این برنامه همچنین با کاربران امکان طراحی با قلم های معمولی و وکتور که پیش از این در Adobe Illustrator Draw و Photoshop Sketch iPad یافت می شود، را فراهم کرده است. علاوه بر این، گفته می شود که این اپلیکیشن  با پشتیبانی از فایل های فتوشاپ، می توانید فایل تان را از طریق Creative Cloud بارگذاری کرده که ادامه کار را از طریق آیپد انجام دهید.

از سوی دیگر این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد تا خروجی PDF از پروژه گرفته تا بتوانند آن را در سایر نرم‌افزارهای ادوبی استفاده کنند. رابط کاربری Fresco شباهت زیادی به فتوشاپ آیپد داشته و می‌توان قلم‌های فتوشاپ را هم به محیط آن آورد و از آن‌ها استفاده کرد. تا این لحظه تاریخ انتظار دقیقی برای Fresco اعلام نشده است. اما مطمئنا در سال 2019 شاهد انتشار آن در اپ استور مک خواهیم بود. ضمنا اگر می‌خواهید پیش از انتشار نسخه اصلی نیم نگاهی به قابلیت‌های اپلیکیشن داشته باشید می‌توانید از طریق این لینک برای دریافت نسخه پیش‌نمایش Fresco ثبت نام کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *