نرم افزار و اینترنت

امکان آموزش آرایش مجازی با استفاده از واقعیت مجازی در یوتیوب فراهم شد

در سال‌های اخیر تعداد بلاگرهای تبلیغ کننده ترفندها و لوازم آرایشی در یوتیوب بسیار زیاد شده است و اکثر این کاربران دنبال کنندگان بسیاری دارند؛ به همین دلیل شرکت‌های بزرگ برای تبلیغ محصولات جدید خود از این افراد استفاده می‌کنند.

در همین راستا گوگل از سرویس جدید AR Beauty Try-On رونمایی کرده که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده امکان آرایش مجازی را در اختیار کاربران یوتیوب قرار می دهد. در این قابلیت صفحه گوشی در برنامه یوتیوب به دو بخش تقسیم می‌شود که در قسمت بالایی ویدئو آموزشی نمایش داده می‌شود و در قسمت پایینی تصویر با استفاده از دوربین سلفی و قابلیت AR Beauty Try-On چهره کاربر برای استفاده از لوازم آرایشی موجود در تبلیغ به نمایش گذاشته می‌شود.

آرایش مجازی یوتیوب که AR Beauty Try-On نام دارد، از طریق یادگیری ماشینی و فناوری AR محصولات مجازی را به شکلی واقع گرایانه و سازگار با توناژ پوست ارائه می کند. M·A·C اولین شرکتی که این سرویس را ارایه می کند و در تابستان سال جاری برندهای دیگری نیز در ارائه این سرویس با گوگل همکاری کنند. گوگل اخیراً این قابلیت را در نسخه iOS برنامه یوتیوب مورد آزمایش قرار داده است و بر اساس آمار‌های منتشر شده، نزدیک به 30 درصد از کاربران در هنگام تماشا ویدئوهای آموزشی آرایشی قابلیت AR Beauty Try-On را فعال کرده‌اند و به مدت 80 ثانیه از لوازم آرایشی مجازی موجود استفاده کرده‌اند.

البته این ابزار جذاب فعلا در مراحل اولیه قرار دارد و به مدت کوتاهی به شکل آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار داده شده بود. برند معروف M.A.C یکی از اولین شرکت‌هایی بوده است که در زمینه آرایش واقعیت افزوده با گوگل همکاری کرده است و در تابستان سال جاری میلادی برندهای دیگر هم در ارائه این سرویس جذاب با گوگل همکاری خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا