موبایل و تبلت

اوپو اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی را به نمایش گذاشت

شرکت اوپو همان طور که وعده داده بود، امروز اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر را معرفی کرد. این فناوری می تواند روند طراحی موبایل های آینده را به طور کامل متحول کند.

نمایشگاه MWC Shanghai 2019 از امروز در کشور چین آغاز شده است و یکی از بزرگترین مراسم این رویداد کنفرانس اوپو بود، جاییکه در آن از اولین دوربین زیر نمایشگر گوشی رونمایی شد. اوپو برای ساخت این تکنولوژی از یک نمایشگر و ماژول دوربین اختصاصی استفاده کرده است. بخشی از نمایشگر که بالای لنز قرار می‌گیرد از ماده به‌خصوص با میزان شفافیت بالا ساخته شده است که ساختار پیکسل‌های آن بازطراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که انتقال نور به‌صورت بهینه صورت خواهد گرفت.

دوربین آن هم خاص است و و دیافراگم بزرگ، سنسور بزرگ و اندازه پیکسلی بزرگتر طراحی شده تا از هرگونه بازتاب نوری جلوگیری کند. اوپو به خوبی می‌داند که قرار دادن نمایشگر بر روی دوربین، کیفیت تصاویر ثبت شده را کاهش می‌دهد و برای حل این مشکل، الگوریتم‌هایی را توسعه داده است که به قول این شرکت «می‌توانند کیفیت این دوربین را به اندازه دیگر دوربین‌های سلفی برسانند».

اولین الگوریتم وایت بالانس است؛ اوپو تنظیمات هدفمند انجام داده است و رنگ‌های کالیبره کرده است تا مانع از خراب شدن تصویر با هر منبع نوری شود. الگوریتم دوم HDR است که میزان اوراکسپوز را کاهش داده و روشنایی را در سایه افزایش می‌دهد. الگوریتم آخر Haze Removal است که برای حذف عناصری که در بالای لنز قرار می‌گیرند استفاده خواهد شد، این الگوریتم به بالارفتن وضوح تصویر کمک خواهد کرد.

اوپو قصد دارد نسخه نهایی اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر را «در آینده نزدیک» به شکل رسمی وارد بازار کند، محصولی که هنوز نام گذاری هم نشده و جزئیاتی از آن در دسترس نیست. با این حال پنهان شدن دوربین سلفی زیر صفحه می تواند مسیر طراحی موبایل در آینده را تغییر دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا