نرم افزار و اینترنت

جستجوی پیشرفته ویندوز 10، ظاهری جدید و عملکرد بهتر خواهد داشت

مایکروسافت از زمان به‌روزرسانی رد استون ۴، مشغول کار روی ویژگی‌های جستجوی ویندوز بوده است. در این مدت، تغییراتی در شکل ظاهری این بخش از ویندوز اعمال شد؛ اما این تغییرات به‌اندازه‌ای نبود که کاربران عادی ویندوز متوجه این موارد شوند.

در تازه‌ترین اقدام، مایکروسافت در آخرین نسخه‌ رسمی ویندوز ۱۰، بخش جست‌وجو را از کورتانا کاملا جدا کرده تا کاربران بتوانند بدون وابستگی به آن در کامپیوتر و حتی اینترنت جست‌وجو کنند. به نظر می‌رسد تجربه جدید تقریبا آماده است، ولی در حال حاضر پنهان است. نسخه جدید به کاربران امکان جستجو در برنامه‌های برتر یا فعالیت‌های اخیر را می‌دهد و عملکرد بهتری دارد.

شما می‌توانید این قابلیت‌های جدید را به تغییرات جزئی رجیستری، فعال کنید. توجه داشته باشید که تغییرات رجیتسری ممکن است باعث آسیب شوند، پس با احتیاط ادامه دهید. برای دسترسی به نسخه‌ جدید جست‌وجوی ویندوز باید تغییرات زیر را به‌ترتیب در رجیستری ویندوز اعمال کنید.

  • ویرایشگر رجیستری را باز کرده و به این مسیر بروید:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search
  • بر روی پوشه جستجو کلیک کنید و بر روی قسمت سمت راست، راست کلیک کنید و بر روی (New>DWORD Value (32-Bit با اسم ImmersiveSearch کلیک کنید. حالا روی DWORD دوباره کلیک کنید و مقدارش را به ۱ تغییر دهید.
  • اکنون به این مسیر بروید:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search\Flighting
  • بر روی پوشه Flighting راست کلیک کنید و بر روی New کلیک کرده و اسم آن را “Override” بگذارید.
  • درادامه، پوشه‌ی Override را انتخاب و روی آن راست‌کلیک کنید و گزینه‌ New را بزنید. سپس، (DWORD (32-bit با نام ImmersiveSearchFull و مقدار ۱ بسازید.
  • درپایان، (DWORD (32-bit) جدید با نام CenterScreenRoundedCornerRadius و مقدار ۹ بسازید.

بعد از انجام، فایل اکسپلور را از طریق تسک منیجز ری‌استارت کنید و از تجربه جدید جستجو لذت ببرید. البته شما نیاز به نسخه 1903 ویندوز 10 برای تجربه این ویژگی جدید دارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا