گوگل به تازگی در سیستم عامل جدید خود یعنی اندروید Q از تکنولوژی جدیدی به نام Fast Share رونمایی کرده که این تکنولوژی با سرعتی بالا به اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات خواهد پرداخت.

در گذشته قابلیت Android Beam با همین عملکرد ارائه شده بود اما ظاهرا گوگل قصد دارد تا جایگزینی برای سرویس قبلی خود پیدا کند. سیستم عامل اندروید از سال 2011 و زمانی که نسخه بستنی ساندویچی (4.0) معرفی شد، از تکنولوژی مبتنی بر NFC به نام Android Beam رونمایی کرد که با آن می‌توانستید اطلاعات را میان دیوایس‌های مختلف و از فاصله نزدیک به اشتراک بگذارید.

براساس گزارشات، گوگل مشغول آزمایش قابلیتی همانند ایردراپ اپل است که با سیستمی قدرتمند و سرعت بالا ارائه می شود. این قابلیت امکان به اشتراک گذاری تصاویر، ویدیوها و تمامی فایل ها در گوشی هوشمندتان خواهد داد و به اینترنت هم نیازی نخواهد داشت. قابلیت ذکر شده یعنی Fast Share در اندروید Q ارائه خواهد شد و در بخش منوی اشتراک گذاری در اختیارتان قرار خواهد گرفت. همچنین امکان دسترسی به این قابلیت از بخش Settings نیز وجود خواهد داشت.

این قابلیت برای ارسال فایل هم به بلوتوث و هم موقعیت جغرافیایی شما نیاز دارد ضمن این که باید دیوایس گیرنده از نظر فیزیکی در نزدیکی شما قرار گرفته باشد. با جستجو و یافتن دیوایس‌های اطراف که می‌توانند گوشی‌های اندرویدی، کروم‌بوک‌، ساعت‌ هوشمند و حتی گوشی‌های آیفون باشند حالا می‌توانید به سرعت فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید. فرآیند دریافت فایل هم تفاوت زیادی با ارسال ندارد جز این که می‌توانید دریافت فایل را تأیید یا رد کنید.

این قابلیت فعلا به صورت آزمایشی ارائه شده اما قطعا در نسخه نهایی اندروید Q در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. البته احتمالا این سرویس برای نسخه های قدیمی تر اندروید نیز قابل استفاده خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *