مایکروسافت در تازه‌ترین به‌روزرسانی نسخه‌ی بتای صفحه‌کلید SwiftKey قابلیت واقعیت افزوده‌ای به نام Puppets را اضافه کرده است. به نظر می‌رسد به این قابلیت با هدف رقابت با Animoji اپل و همچنین راهکارهای مشابه دیگر شرکت‌ها در این حوزه معرفی شده است.

ویژگی جدید صفحه کلید SwiftKey که مایکروسافت به آن Puppets می‌گوید از هوش مصنوعی دید ماشینی مایکروسافت برای شناسایی حرکات استفاده می‌کند. مایکروسافت اعلام کرده است که این قابلیت از فناوری شناسایی سه بعدی چهره بهره می‌برد که مبتنی بر شبکه‌های عصبی است. پس‌ از اینکه Puppet خود را طراحی کردید، می‌توانید آن را در اکثر اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید. فعلا پنج کارکتر دایناسور، پاندا، گربه، جغد و سگ در نسخه‌ی بتای SwiftKey در دسترس کاربران قرارگرفته‌اند.

قابلیت Puppets می‌تواند در تمامی دستگاه‌های اندرویدی به کار گرفته شود. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت، کاربران برای استفاده از این قابلیت به هیچگونه قطعات سخت افزاری خاصی نیاز ندارند. این شرکت اعلام کرده است:

ما می‌خواستیم یک‌راه سرگرم‌کننده برای ارتباط با عزیزان خود ایجاد کنیم؛ چیزی فراتر از تصاویر متحرک Gif. ما Puppet را براساس حیوانات بامزه و پشمالو درست کردیم که مردم می‌توانند آن‌ها کنترل کنند. تنها کافی است یکی از پنج حیوان را انتخاب کرده، پیامتان را در کمتر از ۳۰ ثانیه ضبط کنید و درنهایت آن ازطریق اپلیکیشن‌های ارتباطی محبوب در اندروید با دوستان خود به‌اشتراک بگذارید.

در حال حاضر نسخه جدید از برنامه SwiftKey که قابلیت Puppets را در خود جای داده است، می‌تواند بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا یا جدیدتر نصب شود. اما مایکروسافت اعلام کرده است هرچه دستگاه‌های کاربران در پردازش‌ها سریع‌تر و قدرتمندتر باشد می‌تواند عملکرد بهتری را برای استفاده از این قابلیت فراهم کند. این نسخه جدید از برنامه SwiftKey را می‌توانید از طریق این لینک بر روی دستگاه خود دانلود کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *