در مواردی ابزارهای تبلیغاتی یا نرم افزارهای مخرب و افزونه های ناخواسته، تنظیمات مرورگر را تغییر می دهند که این تغییرات برایمان خوشایند نیست و بهتر است آن را تغییر دهیم. اما بهترین کار این است که تنظیمات را به حال پیش فرض بازگردانیم تا تمامی تغییرات به حالت بازگردند. در ادامه آموزش بازگشت به تنظیمات پیش فرض در مرورگر کروم را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

با ریست کردن کروم به تنظیمات پیش‌فرض بسیاری از داده‌ها (و نه تمام آن‌ها) حذف می‌شوند. هنگامی‌ که با کروم وارد حساب گوگل خود شوید، تنظیمات New Tab را به حالت قبل باز خواهد گرداند، افزونه حذف خواهند شد و سایت ها و کوکی ها به کلی پاک می شوند در نتیجه با یک مرورگر تازه نصب شده روبرو خواهید بود. بعضی از تنظیمات مانند فونت‌ها، ویژگی‌های دسترسی،بوکمارک‌ها، تاریخچه و پسوردها دست‌نخورده باقی خواهند ماند.

برای شروع مرورگر کروم را اجرا کنید و بر روی آیکون منو یا سه نقطه کلیک نمایید. سپس وارد Settings شوید. همچنین برای دسترسی مستقیم و راحت به پنجره تنظیمات می‌توانید /chrome://settings را در امنی‌باکس تایپ کنید.

در برگه تنظیمات به پایین صفحه بروید و بر روی Advanced کلیک نمایید. کمی پایین‌تر بروید و سپس پس از مشاهده “Restore settings to their original defaults” آن را انتخاب کنید.

 در بخش Reset and clean up بر روی گزینه Restore settings to their original defaults کلیک نمایید. هشدار نمایش داده را مطالعه کنید و در صورتی که از تصمیم خود مطمئن هستید بر روی Reset Settings کلیک نمایید تا تنظیمات مرورگر به حال اول بازگردد.

اگر می‌خواهید همراه با یک شروع تازه تمامی تنظیمات خود را حفظ نمایید، بهتر است چندین پروفایل در کروم بسازید تا بتوانید بین آن‌ها جابجا شوید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *