نرم افزار و اینترنت

اینستاگرام درحال آزمایش ابزاری برای جلوگیری از انتشار نظرات توهین آمیز است

یکی از مشکلات اصلی این روزهای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، ارسال کامنت‌های توهین آمیز از سوی کاربران هنجار شکن است و متأسفانه هیچ راهکار قطعی برای حل این موضوع وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد که اینستاگرام به دنبال راه حل جدیدی برای مبارزه با کامنت‌های توهین آمیز و تمسخر آمیز است.

در همین راستا، اینستاگرام مشغول کار روی قابلیتی است که امکان جلوگیری از انتشار نظرات توهین آمییز زیر پست ها را برای کاربران فراهم می کند. این قابلیت که هنوز در مراحل آزمایشی به سر می‌برد، قدرتی به کاربران می‌دهد که بتوانند جلوی نظر گذاشتن افراد زیر پست‌هایشان را گرفته یا به اصطلاح آن‌ها را «shadow ban» کنند. این موضوع بدان معناست که کاربران این قدرت را خواهند داشت که جلوی انتشار نظرات توهین‌آمیز یا تهدیدکننده را به طور مستقیم گرفته یا فقط خودشان قادر به مشاهده آن‌ها باشند. همچنین این موضوع برای پیام‌های دایرکت هم صادق خواهد بود.

کاربرانی که کامنت آن‌ها محدود شده باشد، دیگر نمی‌توانند زمان فعال بودن شما را در اینستاگرام مشاهده کنند و گزینه خوانده شدن پیام خصوصی ارسال شده برای آن‌ها نمایش داده نمی‌شود. در برخی از موارد کاربران به دلایل مختلف تمایلی به حذف کامنت توهین آمیز یا تمسخر آمیز فرد مورد نظر ندارند، در نتیجه گزینه محدود سازی می‌تواند بهترین راهکار برای حل مشکل آن‌ها باشد.

اینستاگرام اعلام کرده که یک خصوصیت جدید را هم به اپلیکیشن اضافه می‌کند که می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، پیام‌های توهین یا تهدیدآمیز را شناسایی کرده و به فرد ارسال‌کننده بابت فشردن دکمه Send هشدار بدهد. اینستاگرام می‌گوید که در تست‌های به عمل آمده، وجود چنین قابلیتی سبب شده که بعضی افراد پیش از ارسال پست به تبعات آن فکر کرده و گاها از این کار پشیمان شوند. البته شکی نیست که این ویژگی جلوی افرادی که با هدف تخریب و تهدید در اینستاگرام فعالیت می‌کنند را نخواهد گرفت، اما حداقل می‌توان گفت که وجودش بهتر از نبود آن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا