دوربین های دیجیتال

سیگما fp، کوچکترین دوربین فول‌فریم بدون‌آینه معرفی کرد

شرکت سیگما به تازگی از کوچکترین دوربین فول‌فریم بدون‌آینه تحت عنوان Sigma fp پرده برداری کرد. این شرکت قصد دارد تا با ارائه این دوربین در قالب “کوچکترین و سبک‌ترین دوربین فول فریم بدون آینه” بازار دوربین‌های دیجیتال را به چالش بکشد.

سیگما fp دوربین جدیدی است که به ادعای شرکت یک فول فریم “جیبی” است. برای رسیدن به این هدف سیگما دوربین fp را با ابعاد 112.6 در 69.9 در 45.3 میلیمتر و وزن تنها 370 گرم (بدون احتساب وزن باتری و کارت حافظه) طراحی کرده است. این دوربین دارای سنسور فول فریم 35 میلیمتری Bayer با رزولوشن 24.6 مگاپیکسل است. البته سیگما این دوربین را با قابلیت تعویض لنز طراحی کرده و باتوجه به فول فریم بودن آن و ابعاد بزرگ لنزهای مناسب برای دوربین‌های این سبکی، بعد از اتصال لنز ظاهر عجیبی پیدا خواهد کرد. در پشت دوربین نمایشگر لمسی 3.2 اینچی با رزولوشن 2.1 مگاپیکسل به چشم می خورد و بدنه هم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

سیگما fp می تواند تصاویر 14 بیتی DNG RAW را ثبت کند و توانایی ثبت 12 فریم پشت سر هم با این فرمت و با سرعت 18 فریم بر ثانیه را دارد. محدوده ایزو بین 100 تا 25600 متغیر است و سیستم فوکوس 49 نقطه ای مبتنی بر تشخیص کنتراست از تشخیص چشم و چهره و نیز دنبال کردن سورژه پشتیبانی می کند. سیگما همچنین تصمیم گرفته تا کلید شاتر مکانیکی را با کلیدی الکترونیکی جایگزین کند، که هم صدای کمتر داشته و هم در عکاسی با سرعت پایین عملکرد بهتری دارد.

سیگما fp همچنین می تواند ویدیوهای 12 بیتی CinemaDNG RAW با کیفیت 4K و نرخ 24 فریم در ثانیه را روی یک رکوردر اکسترنال متصل به درگاه USB 3.1 ضبط کند. از درگاه های دوربین جدید سیگما می توان به HDMI، میکرو اس دی، میکروفون، هدفون، ریموت شاتر و USB 3.1 اشاره کرد. این دوربین برای عرضه به بازار در اواخر پاییز سال جاری برنامه‌ریزی شده است، اما همچنان خبری از قیمت آن اعلام نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا