بررسیدوربین های دیجیتال

بررسی دوربین Insta360 Go 3

Insta360 Go 3 ممکن است کوچکتر از انگشت شست باشد، اما اجازه ندهید که شما را منصرف کند. این دوربین اکشن باورنکردنی می‌تواند ویدیوی 2.7K با حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند، در آب تا عمق 16 فوت غوطه‌ور ani و می‌تواند به صورت مغناطیسی به تعدادی لوازم جانبی مفید متصل شود. در این مقاله به نقد و بررسی این دوربین اکشن اینستا 360 خواهیم پرداخت.

طراحی: یک دوربین کوچک جسورانه

Insta360 همیشه طراحی های هوشمندانه ای داشته است، اما Go 3 شاید جذاب ترین آنها باشد. مانند Insta360 Go 2، ماژول دوربین Go 3 از انگشت شست شما کوچکتر است. این یک دستگاه کوچک بیضی شکل با یک لنز در یک طرف، و یک دکمه تعبیه شده در بدنه است. جایی که Go 2 به چیزی شبیه کیس AirPods برخورد کرد، Go 3 به محفظه ای به نام Action Pod متصل می شود که کل ماجرا را به چیزی شبیه به GoPro تبدیل می کند.

Action Pod دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 2.2 اینچی است که به صورت عمودی به سمت بالا می چرخد، بنابراین می توانید خود را در یک عکس کادربندی کنید. این چیزی است که در رقیب هم اندازه، GoPro Hero11 Mini پیدا نمی‌کنید، و Go 3 را به انتخاب بهتری برای ولاگرها تبدیل می‌کند.

در آزمایش ما، صفحه نمایش برای قرار دادن دستگاه در هنگام نصب بر روی لوازم جانبی نیز بسیار مفید بود تا اطمینان حاصل شود که خونسردی شما، به خصوص با استفاده از شبکه آرامش 3×3 موجود، ضعیف نیست. Go 3 را می توان از روی صفحه نمایش Action Pod و همچنین از دکمه بزرگ Record در بالا شارژ و کنترل کرد.

Action Pod همچنین دارای یک دکمه پاور و یک دکمه ضبط سریع در سمت چپ خود و یک پورت USB-C در سمت راست است. هوشمندانه، می‌توانید از Action Pod به‌عنوان یک کنترل از راه دور نیز استفاده کنید، بنابراین اگر می‌خواهید تنظیماتی را در دوربین تغییر دهید یا ببینید چه چیزی ضبط می‌کند، مجبور نیستید گوشی خود را بیرون بیاورید. Go 3 از طریق یک آهنربای قوی به Action Pod متصل می شود و با صدایی رضایت بخش می نشیند. سپس به طور ایمن قفل می شود و برای خارج کردن آن باید دکمه باز کردن قفل را فشار دهید.

به عنوان یک واحد، Go 3 و Action Pod حدود 4.65 اونس وزن و 2.5 در 1.9 در 1.2 اینچ ابعاد دارند که به طرز قابل توجهی کوچکتر و سبکتر از Hero11 Black با قیمت مشابه است. Go 3 همچنین دارای یک پایه کلاهک مغناطیسی برای دوربین مستقل بوده که نشان می دهد دستگاه چقدر سبک است. قسمت پایینی Action Pod دارای یک گیره مغناطیسی در دو طرف آن است که به آن اجازه می‌دهد به صورت مغناطیسی به پایه‌ها سریع قلاب شود. هنگامی که به پایه همراه وصل می‌شود، برای چیزی بسیار کوچک به‌طور شگفت‌انگیزی قوی است و دوباره باید قبل از آزاد شدن Action Pod، دکمه باز کردن قفل را فشار دهید.

به طور کلی، شکل Go 3، و دامنه و کیفیت لوازم جانبی رسمی (و مقرون به صرفه) ارائه شده، این دوربین را به یک دوربین عالی برای طیف وسیعی از موارد استفاده می‌کند: از ورزش و ماجراجویی، تا ولاگینگ، اتومبیلرانی و حتی به عنوان یک دوربین داشبورد یا دوربین امنیتی.

علاوه بر این، Go 3 به اندازه گوپرو مقاوم نیست. در حالی که دوربین Go 3 می تواند تا عمق 5 متری آب غوطه ور شود، Hero11 Black می تواند تا عمق 10 متری پایین بیاید. در حالی که گوپرو یک جک 3.5 میلی متری صدا برای اتصال میکروفون داشته، Go 3 هیچ صدای خارجی را پشتیبانی نمی کند، به این معنی که شما با دو میکروفون داخلی متکی هستید. مسلماً، این مشکل بزرگی برای بسیاری از مخاطبان هدف نخواهد بود که هنگام راه رفتن یا کاوش، Go 3 را روی کلاه خود یا دور گردن خود بپوشند.

کیفیت فیلمبرداری

Insta360 Go 3 دارای یک لنز بسیار عریض 11.2 میلی متری (معادل فول فریم) f/2 است که به شما امکان می دهد میدان دید گسترده ای را ثبت کنید. چهار حالت میدان دید (فوق عریض، عمل، خطی و باریک) وجود دارد که هر کدام اساساً میدان دید را پایین می‌آورند. این بدان معنی است که شما محدود به نمای فوق عریض چشم ماهی نیستید و می توانید ظاهر فیلم خود را مطابق با آنچه می خواهید یا نیاز دارید تنظیم کنید.

از سوی دیگر، می‌تواند در جهت افقی یا عمودی عکاسی کند، به این معنی که می‌توانید از دوربین برای فیلم‌های یوتیوب یا ویدیوهای تیک تاک استفاده کنید. مشابه Hero 11 Black، دوربین Insta360 Go 3 دارای حالت FreeFrame است که تا 1440p در دسترس است، , به شما امکان می دهد بعد از فیلمبرداری نسبت تصویر خود را تغییر دهید. لرزشگیر تصویر نیز وجود دارد، و این بار تا حداکثر وضوح 2.7K ارتقا یافته که می‌تواند با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. بر اساس شدت فعالیتی که انجام می‌دهید، می‌توانید سه سطح لرزشگیر را انتخاب کنید – هر چه لرزشگیر بیشتری اعمال کنید، تاخیر پیش‌نمایش ویدیوی بیشتری خواهید دید.

رزولوشن 1440p را می توان با سرعت 50 فریم بر ثانیه برای فیلمبرداری روان تر ضیط کرد. سپس یک حالت 1080p وجود دارد که به شما امکان می دهد فیلم بیشتری و برای مدت طولانی تری ضبط کنید. با رزولوشن 2.7K،دوربین Go 3 می‌توانست بدون محدودیت ویدیو ضبط کند تا زمانی که باتری تمام شود، اگرچه فیلم به قطعات 30 دقیقه‌ای تقسیم می‌شد. اساساً، شما محدودیت زمانی برای ضبط با حداکثر وضوح ندارید، به این معنی که تنها محدودیت شما عمر باتری و فضای ذخیره سازی است.

نورسنجی خودکار دوربین در نوردهی مناسب، حتی در روزهای روشن بسیار عالی است.  یک حالت دستی هم در دوربین و هم در برنامه گوشی هوشمند وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پارامترهای اصلی دوربین مانند حالت رنگ، ISO، شاتر و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید که در بررسی های ما عالی عمل کرد. برای عکاسی در نور کمی کمتر، یک حالت تثبیت نور کم وجود دارد که به کاهش تاری حرکت ناشی از کاهش سرعت شاتر دوربین توسط حالت خودکار کمک می کند.

فیلمبرداری در نور کم نیز به طور کلی ضعیف است، حتی با تثبیت نور کم. از دوربینی مانند این با یک سنسور تصویر کوچک انتظار می رود، اما اگر به تعداد زیادی ویدیو در شب فکر می کنید، Go 3 ابزاری برای شما نیست. همچنین می‌توانید از Go 3 برای فیلم‌برداری اسلوموشن 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه استفاده کنید، اگرچه این حالت به طرز عجیبی در جهت عمودی 9:16 قفل شده است. دو حالت عکس وجود دارد – HDR و معمولی – اما اینها بسیار ابتدایی هستند.

می‌توانید تنظیمات نوردهی را به‌صورت دستی تغییر دهید، اما نمی‌توانید مکان فوکوس را کنترل کنید، بنابراین به‌طور واقع بینانه از حالت عکس فقط در یک لحظه استفاده می‌شود، زیرا احتمالاً بهتر است فقط از تلفن خود استفاده کنید.

کیفیت صدا

با ضبط در محیطی آرام، میکروفون های داخلی دوگانه Go 3 صداها را به وضوح دریافت و پخش می کردند. صدا را به خوبی متعادل می کند، زمزمه هایی قابل شنیدن است، و فریاد نسبتاً بدون اعوجاج باقی می ماند. حالت های فوکوس جهت و استریو وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیم میکروفون را بر اساس محیط و اهداف خود سفارشی کنید.

با این حال، فقدان پورت میکروفون خارجی، “اکشن” را کمی از “اکشن کم” خارج می‌کند، زیرا پوشیدن Go 3 در حین فعالیت‌های سریع مانند دوچرخه‌سواری یا موتورسواری، صدای باد زیادی در فیلم ایجاد می‌کند. یک حالت کاهش باد وجود دارد، اما در حال آزمایش، قادر به کاهش صدای شدید باد ناشی از موتورسواری نبود و نمی‌توانست صدا را در حین رانندگی بگیرد. اگر می‌خواهید هنگام استفاده از Go 3 با سرعت، صدای گفتاری تمیز ضبط کنید، باید از یک میکروفون خارجی جداگانه استفاده کنید و صدا را در پست همگام‌سازی کنید.

اپلیکیشن و ویژگی ها

اپلیکیشن Insta360 با سهولت نسبی به Go 3 متصل می شود و امکان کنترل کامل دستگاه را از طریق گوشی هوشمند شما فراهم می کند. می‌توانید از اپلیکیشن برای عکس‌برداری به‌همراه، کنترل پارامترهای نوردهی و سبک از صفحه استفاده کنید، یا می‌توانید فقط در دستگاه عکس بگیرید، سپس به اپلیکیشن متصل شوید تا فیلم خود را اکسپورت و ویرایش کنید.

ما در ابتدا برای اتصال به برنامه Insta360 از طریق بلوتوث و وای فای با مشکلاتی روبرو بودیم، که ممکن است کمی مشکل ساز باشد، و برخی از مشکلات همچنان در حین اکسپورت متصل می‌شوند. با این حال، هنگام آزمایش پیش‌راه‌اندازی Go 3، از نسخه آزمایشی اپلیکیشن استفاده می‌کردیم. پس از به روز رسانی سیستم عامل، این مشکلات کاملاً حل شد و برنامه آزمایشی قبل از راه اندازی کاملاً پایدار بود.

در اپلیکیشن گوشی، طیف وسیعی از فیلترهای رنگی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را قبل از فیلم‌برداری روی ویدیو اعمال کرد، از جمله فیلترهای دوچرخه‌سواری، اقیانوس و فیلترهای شبانه. اینها به شما این امکان را می‌دهند که بر اساس نوع اقدامی که انجام می‌دهید، با محتوای خود خلاق باشید و از ویرایش رنگ‌ها در پست پروداکشن صرفه‌جویی کنید.

این اپلیکیشن راه‌های مختلفی را برای ویرایش فیلم‌هایتان پس از عکس‌برداری، از افزودن فیلترها به محتوای ضبط‌شده موجود، تا کوتاه کردن، اسنپ شاتینگ، میرورینگ (یعنی ورق زدن ویدیو به گونه‌ای که در آینه به نظر می‌رسد)، تنظیم رنگ و افزودن موسیقی به شما ارائه می‌دهد. شما همچنین دارای طیف وسیعی از کنترل‌های نوردهی استاندارد، دما و رنگ، فیلترهای چهره و ابزار فریز فریم هستید – این به شما امکان می دهد یک فریم خاص را به مدت 3، 5 یا 10 ثانیه روی صفحه نگه دارید، و اگر می خواهید توجه را به چیزی در فیلم خود جلب کنید بسیار جالب است.

به طور کلی، وقتی صحبت از ویرایش به میان می آید، اپلیکیشن Insta360 ابزاری موثر برای افرادی است که می خواهند به سرعت مطالب را ویرایش و آپلود کنند و از هزینه های مالی و پیچیدگی بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو جلوگیری کنند. حالت های ضبط جدید نیز، هم در حالت اپلیکیشن و هم در حالت دوربین مستقل، از جمله Pre-recording، Loop Recording و Timed Capture در دسترس هستند. حالت ضبط Timed Capture یک ویژگی است که در Hero 11 Black نیز یافت می شود.

می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که Go 3 روشن شود و در زمان خاصی شروع به ضبط کند. Loop Recording قبل از ضبط روی فیلم، برای یک فاصله زمانی تنظیم شده، مانند 30 دقیقه یا یک ساعت، فیلمبرداری می کند. این برای استفاده از Go 3 به عنوان دوربین داشبورد خودروی موتوری، همراه با پایه خودرو یا پایه کلاه ایمنی عالی است.

Pre-recording برای موقعیت هایی که سریع حرکت می کنند مانند گردهمایی های خانوادگی عالی است. در این حالت، دوربین حتی قبل از اینکه دکمه ضبط را فشار دهید از فیلم فیلم می گیرد تا مطمئن شود اگر به اندازه کافی سریع نیستید چیزهایی را از دست ندهید. این ویژگی‌ها فقط یک حقه نیست و همه در سناریوهای دنیای واقعی بسیار قابل استفاده هستند.

عمر باتری

یکی از محدودیت‌های Insta360 Go 2 این بود که مدت زمان کلیپ‌ها به 30 دقیقه محدود می‌شد، اما تنها در صورتی که دوربین در یک محیط بادخیز قرار داشت. در غیر این صورت، این شرکت توصیه کرده که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دوربین، محدودیت زمانی را روی 15 دقیقه نگه دارید.

در آزمایش خود با دوربین موجود در Action Pod (که به عنوان باتری دوم عمل می‌کند)، می‌توانیم بدون توقف ضبط کنیم تا زمانی که باتری تمام شود، البته در ویدیوهای 30 دقیقه‌ای متوالی – یعنی 170 دقیقه! با این حال، Go 3 هنگام دست گرفتن کمی گرم می شود. ضبط با حداکثر وضوح در حالت استاندارد ویدیو در نسخه 64 گیگابایتی، کمی بیش از 2 ساعت و 50 دقیقه داشت که مقدار مناسبی از محتوا و اساساً با عمر باتری دوربین (در Action Pod آن) برابر است. FreeFrame Video زمان ضبط شما را تقریباً به نصف کاهش می دهد، زیرا فضای بیشتری را اشغال می کند، اما تاثیر چشمگیری بر عمر باتری شما نخواهد گذاشت.

جمع بندی

ساختن یک دوربین اکشن که اساسا شبیه سازی از GoPro باشد، معنایی ندارد. کاری که Insta360 انجام داده (و به نظر ما نسبتاً موفقیت آمیز است) ایجاد یک سری دوربین است که گوپرو ارائه نمی دهد. این شامل دوربین های 360 و دوربین های کوچکی مانند Go 3 است که اندازه لیلیپوتی آن به شما امکان می دهد کارهای سرگرم کننده ای انجام دهید.

اگر می‌خواهید یک دوربین اکشن برای ضبط ویدیوهای حرفه‌ای داشته باشید، Go 3 برای شما مناسب نیست و برای این کار نیز طراحی نشده است. این هزینه را برای GoPro Hero11 کنید، می توانید ویدیوی 5.3K با کیفیت 60p با رنگ 10 بیتی بگیرید، یک میکروفون برای صدای خارجی وصل کنید. یا اگر می‌خواهید تمام کارهای بالا را انجام دهید و همچنین به حالت فوق‌العاده سوم شخص “شناور” دسترسی داشته باشید، باید مقدار بیشتری را برای Insta360 X3 خرج کنید.

با این حال، اگر می‌خواهید یک دوربین فیلم‌برداری سبک وزن و قابل حمل برای همراهی در ماجراجویی‌ها، ورزش‌ها و ولاگینگ، با اعتبار کافی برای تولید ویدیویی زیبا با کمترین تلاش، به شما ملحق شود، Go 3 یک پکیج کوچک قانع‌کننده است.

مزایا

  • فوق العاده کوچک
  • ویدیوی 2.7K با ظاهر خوب
  • حالت خودکار و فیلترهای عالی
  • بدون محدودیت زمانی ضبط

معایب

  • بدون حافظه قابل جابجایی
  • دوربین گرم می شود
  • بدون پشتیبانی از میکروفون خارجی
  • عملکرد ضعیف در نور کم
منبع
howtogeektomsguide
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا