پلیس فدرال آمریکا در تلاش است تا کنترل و نظارت خود بر شبکه های اجتماعی را تشدید کند و اطلاعاتی مانند شناسه های کاربری، آدرس های آی پی و شماره تلفن را جمع آوری کند.

هدف پلیس فدرال موسوم به FBI توسعه یک ابزار ویژه برای نظارت بر شبکه های اجتماعی است. بر اساس طرح درخواستی این ابزار باید در قالب یک سیستم هشدار اولیه امکان نظارت بر گروه های تروریستی، تهدیدات داخلی، فعالیت های جنایی و غیره را فراهم سازد. ابزار تازه دسترسی اف بی آی به کل نمایه های کاربران را در شبکه های اجتماعی ممکن می کند و حتی از این طریق می توان آدرس ایمیل، شناسه دقیق کاربری، شماره تلفن و غیره را نیز استخراج کرد.

ابزار یادشده ردگیری افراد را بر اساس موقعیت مکانی آنها ممکن کرده و دسترسی به سوابق و تاریخچه استفاده هر فرد از شبکه های اجتماعی را ممکن می کند. استفاده از چنین ابزارهایی در آمریکا بی سابقه نیست و پیش از این CIA سرمایه گذاری هنگفتی را برای توسعه سیم های نظارت بر این شبکه ها صورت داده است. انتظار می رود این اقدام اف بی آی به اعتراض گسترده کاربرانی منجر شود که نگران سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و نقض حریم شخصیشان توسط پلیس آمریکا هستند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *