موبایل و تبلت

ایسوس ROG Phone II اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 855 پلاس خواهد بود

ایسوس به تازگی اعلام کرد که ROG Phone II نخستین گوشی خواهد که دارای پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس می باشد. تراشه جدید در واقع نسخه بهبودیافته نسل قبلی اش یعنی اسنپدراگون 855 است و به لطف فرکانس‌های بالاتر، گزینه‌ای ایده آل برای استفاده در گوشی‌های گیمینگ خواهد بود.

تراشه جدید اسنپدراگون 855 پلاس تقریباً همان استاندارد نسل قبلی است اما کوالکام فرکانس هسته موسوم به پرایم یا همان Kryo 485 (ARM Cortex) A76 را از 2.84 گیگاهرتز به 2.96 گیگاهرتز افزایش داده که با افزایش 4.2 درصدی کارایی در پردازش‌های تک Thread همراه است. دومین تغییر این تراشه پردازنده گرافیکی مجتمع آن مربوط می‌شود و شاهد ارتقای فرکانس Adreno 640 از 585 مگاهرتز به حدود 672 مگاهرتز هستیم که به گفته کوالکام، با 15 درصد افزایش کارایی همراه است.

همانطور که به یاد دارید ایسوس سال پیش اولی گوشی گیمینگ ROG Phone را با تراشه اسنپدراگون 845 عرضه کرد. با این حال برخلاف ROG Phone که چیپست مورد استفاده در آن اختصاصی بود، Snapdragon 855 Plus به طول گسترده از سوی سازندگان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود گوشی ROG Phone II هفته آینده در روز سه شنبه معرفی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا