آلکاتل در نمایشگاه CES 2019، گوشی های مقرون به صرفه آلکاتل 1x و 1c Go edition نسخه 2019 پرده برداشت کرد. این محصولات جدید به نمایشگرهای 18:9 مجهز شده و از سخت افزاری قابل قبول بهره می‌برند تا برای داشتن اولین موبایل های آلکاتل در سال 2019، ناچار به پرداخت چندصد دلار نباشید.

مدل 2019 آلکاتل 1 ایکس به صفحه نمایش بزرگتر و باکیفیت‌تر +720p در مقایسه با نسل اول آن مجهز شده است. روی صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS LCD اینچی، شیشه 2.5D Dragontrail را می‌توان پیدا کرد تا نمایشگر در برابر عناصر بیرونی مقاوم باشد؛ چیزی که برای یک موبایل 120 دلاری چندان بد نیست.

در زمینه‌ی دوربین اصلی هم شاهد بهبودهایی هستیم. در پنل پشتی این گوشی، در کنار دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. همچنین این دوربین می‌تواند در رزولوشن ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. البته از آنجایی که حافظه داخلی آن تنها ۱۶ گیگابایت است، برای انجام چنین کاری، کاربران بهتر است از کارت حافظه MicroSD استفاده کنند.

در نسل جدید آلکاتل 1 ایکس خبری از چیپست جدید نیست و مدیاتک MT6739 (با پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی در مقایسه با پردازنده 1.3 گیگاهرتزی در نسل قبلی) باز هم نقش قلب تپنده را ایفا خواهد کرد. خریداران همچنین از 16 گیگابایت حافظه داخلی، 2 گیگابایت حافظه رم، اندروید 8.1 اوریو و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (با پشتیبانی از Face Unlock) برخوردار خواهند شد. خبر خوب، رسیدن ظرفیت باتری به 3 هزار میلی‌آمپر ساعت با افزایش اندازه صفحه نمایش است.

ظاهرا آلکاتل 1x در دو نسخه مختلف، یکی با اسکنر اثر انگشت و دیگری بدون این سنسور، به فروش خواهد رسید. علت این تصمیم‌گیری، کاهش قیمت دستگاه بوده است. موبایل جدید آلکاتل از سه ماهه نخست سال در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه روانه بازار می‌شود.

در کنار این گوشی، آلکاتل ۱c هم معرفی شده که مبتنی بر اندروید گو است که با قیمت ۷۰ یورو عرضه می‌شود. این گوشی از نمایشگر کوچک ۵ اینچی بهره می‌برد که دارای رزولوشن ۹۶۰ در ۴۸۰ پیکسل است. در داخل بدنه یک پردازنده ۴ هسته‌ای قرار دارد و در کنار آن ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. همچنین این گوشی از کارت حافظه microSD تا حداکثر ظرفیت ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصه‌های اصلی این تلفن هوشمند می‌توان به دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیوهای 720p در نرخ 30 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی، جک 3.5 میلی‌متری صدا و دریافت‌کننده رادیو FM اشاره کرد. دستگاه پیش رو با پشتیبانی از شبکه 3G قرار است در بازار آسیا، اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا عرضه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *