گجت و پوشیدنیموبایل و تبلت

دوربین پیکسل 3a امتیاز 100 را از DxOMark کسب کرد

کارشناسان DxOMark به تازگی نتایج اجرای تست‌های کامل خود روی دوربین گوگل پیکسل 3a را منتشر کرده اند. مجموع امتیاز این گوشی در تمامی بخش‌ها 100 بوده است، رقمی که با امتیاز دوربین برخی از بهترین پرچمداران کنونی تقریبا برابری می‌کند. از نظر امتیاز کل، دوربین گوگل پیکسل 3a تنها یک واحد از آیفون ایکس آر و گوگل پیکسل 3 پایین‌تر قرار دارد، اما در  بخش عکاسی، هر سه گوشی موفق به کسب امتیاز 103 شده‌اند.

عملکرد لرزشگیر دوربین موبایل پیکسل 3a در نور کم، و مخصوصا در فیلم برداری بسیار خوب بوده، اما عملکرد در نور کم ممکن است به عنوان یک شمشیر دو لبه عمل کند زیرا نوردهی این موبایل در شرایط مشابه بسیار کم بوده و عکس ها تاریک ثبت می شدند. البته شکی نیست که کیفیت عکس ها در نور مناسب عالی بوده و در بررسی نیز گفته شده عکس ها در اکثر شرایط نوری از جزییات بسیار خوبی برخوردار بوده اند.

همانند گوگل پیکسل 3 به عنوان یک گوشی پرچمدار، توان دوربین گوگل پیکسل 3 ای در ثبت دقیق رنگ‌ها بسیار خوب است، هر چند تمایل کمی به ثبت رنگ‌ها به شیوه‌ای سرد دیده می‌شود. روی هم رفته این مدل میان‌رده توانست در بخش تولید طبیعی رنگ‌ها، امتیاز بهتری نسبت به دوربین گوگل پیکسل 3 به دست بیاورد. از نظر عکاسی در مکان‌های سرپوشیده و فاقد نور طبیعی، دوربین گوگل پیکسل 3a نسبت به پیکسل 3 کمی تنزل داشته است، اما همچنان در وضعیت کاملا قابل قبولی قرار دارد.

گوگل توانسته از طریق راهکارهای نرم افزاری، عکاسی پرتره را با استفاده از دوربین‌های موبایل تک سنسور گوشی های هوشمندش امکان‌پذیر کند. از نظر عکاسی پرتره، دوربین Pixel 3a قادر به رقابت با Pixel 3 نیست. دلیل این امر، عدم توانایی گوشی برای حفظ پایداری در اعمال افکت بوکه در عکس‌های مختلف است. دوربین اولین گوشی میان‌رده گوگل توانست در بخش سرعت و دقت فوکوس خودکار، تحسین DxOMark را برانگیزد. طی آزمایش، هیچ گونه اختلالی در عملکرد سیستم فوکوس خودکار دوربین گوگل پیکسل 3 ای رویت نشد. DxOMark دوربین Pixel 3a را از نظر فوکوس خودکار همرده بهترین‌های دنیا می‌داند.

در نهایت این موبایل موفق به کسب امتیاز 103 در بخش عکاسی و 95 در بخش فیلم برداری شد. با توجه به اینکه امتیاز آیفون ایکس آر101 است و موبایل هایی مانند گلکسی اس 9 پلاس، ال جی جی 8 تینکیو و آیفون X نمرات کمتری کسب کرده اند، گوگل باید به میان رده اش افتخار کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا