سخت افزار

تصمیم اپل برای خرید کسب‌وکار مودم 5G اینتل با یک میلیارد دلار

طبق گزارشی که امروز خبرگزاری وال استریت ژورنال منتشر کرده، اپل در شرف امضای قرارداد با اینتل برای خرید کسب‌وکار مودم‌های موبایلی 5G این شرکت است و رقم قرارداد هم یک میلیارد دلار خواهد بود. همچنین گفته شده که احتمالا این خرید، هفته آینده رسما از طرف دو شرکت Apple و Intel اعلام خواهد شد.

همانطور که می‌دانید اپل اخیرا با شرکت کوالکوم وارد همکاری شد و چند وقتیست که از مودم‌های این شرکت برای گوشی‌های آیفون خود استفاده می‌کند. این تصمیم در کنار استقبال پایین دیگر شرکت‌ها از مودم‌های اینتل، سبب شد تا این شرکت در آوریل امسال رسما از تعطیلی کسب‌وکار مودم‌های 5G موبایلی خود خبر دهد. باب سوآن، مدیرعامل اینتل اخیرا اعلام کرد با خروج اپل به عنوان یکی از دایره مشتریان این شرکت، دیگر توجیهی برای ادامه فعالیت این کسب‌وکار وجود نداشت و تصمیم گرفتیم تا به این تجارت پایان دهیم.

بلومبرگ در همین راستا نوشته که در آن زمان، Apple به این نتیجه رسیده بود که اینتل نمی‌تواند مودم‌های ۵G را به موقع به Apple برساند و از همین رو تصمیم گرفت تا با کوالکام توافق کند و از برنامه خود برای عرضه آیفون 5G، عقب نماند. حالا این قرارداد جدید، به اپل اجازه استفاده از پتنت‌ها و تکنولوژی‌های اینتل را می‌دهد و به این ترتیب کوپرتینویی‌ها می‌توانند مودم‌های ۵G خود را تولید کنند.

اکنون اما آخرین خبرها حاکی از آن است که اپل بزودی این کسب‌وکار را با حداقل قیمت 1 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. گفتنی است اینتل در سال 2018، تنها تامین‌کننده شخص ثالث مودم‌های موجود در گوشی‌های آیفون 2018 بود. شرکت کوالکوم اخیرا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را بر روی مودم‌های 5G انجام داده و در تلاش است تا بتواند همانند کسب‌وکار پردازنده‌های موبایلی خود، درآمد هنگفتی را نیز از این تجارت خود به دست آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا