سخت افزار

معماری جدید HBM-PIM سامسونگ؛ دو برابر سریعتر و 70 درصد انرژی کمتر

سامسونگ – یکی از سازندگان حافظه پهنای باند با پهنای باند سه بعدی یا HBM – با معرفی معماری پردازش در حافظه (PIM) جدید خود، نوآوری جدید خود را در آن بخش آغاز کرده است که اکنون قدرت هوش مصنوعی را به HBM می افزاید.

همانطور که از نامش پیداست، PIM یا پردازش در حافظه با کمک یک موتور هوش مصنوعی جدید تعبیه شده “بهینه سازی شده DRAM” درون بانک های حافظه، نوعی از قابلیت برنامه ریزی را در لایه حافظه ایجاد می کند. موتور هوش مصنوعی با نام Programmable Compute Unit (یا PCU) وظیفه دارد داده ها را بین پردازنده و حافظه به صورت موازی جابجا کند که به نوبه خود ادعا می کند گلوگاه ذاتی معماری von Neumann را از بین می برد.

روش سنتی von Neumann حرکت داده ای پشت سرهم و پشت سرهم را بین پردازنده و حافظه مشاهده می کند که تمایل به تأخیر کلی و ناکارآمدی پردازش دارد. سامسونگ می گوید که آزمایش اولیه اجرای HBM-PIM در داخل ‘Aquabolt’ HBM2 2018 شاهد دو برابر شدن عملکرد در کنار کاهش قدرت بیش از 70 درصد است.

این فناوری در حال انجام آزمایشات معتبر در داخل شتاب دهنده های هوش مصنوعی از طرف شرکای مختلف این شرکت است و غول کره جنوبی انتظار دارد مرحله تأیید در نیمه اول سال جاری به پایان برسد. هنگامی که آماده شد، HBM-PIM می تواند به طور یکپارچه در سیستم های جدید و موجود برای استفاده در مراکز داده، محاسبات با کارایی بالا (HPC)، برنامه های تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی و غیره، بدون تغییر در تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری ادغام شود،

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا