فناوری

اپل کسب‌وکار مودم موبایل اینتل را خریداری کرد

از مدت‌ها قبل شایعاتی در مورد تمایل اپل برای خرید کسب‌وکار بخش مودم موبایل اینتل مطرح می‌شد و حالا اپل تایید کرده که این شرکت با پرداخت ۱ میلیارد دلار این بخش از شرکت اینتل را خریداری کرده و این معامله در انتهای سال جاری نهایی خواهد شد.

بر اساس این معامله، حدود ۲۲۰۰ کارمند اینتل شاغل در بخش مودم های موبایل اینتل‌ روانه‌ی شرکت اپل می‌شوند و در کنار آن، اپل می‌تواند از مالکیت معنوی و تجهیزات مربوط به این تکنولوژی‌ها هم بهره ببرد. گفته می شود که اینتل قرار نیست که کاملا از کسب و کار مودم خارج شود و این شرکت همچنان می تواند به تولید مودم برای پی سی، دستگاه های اینترنت اشیاء، ماشین های خودران و هر چیز دیگری غیر از موبایل ادامه دهد.

باب سوان مدیرعامل اینتل در همین رابطه اعلام کرد که این قرارداد به شرکت متبوعش امکان می دهد تمام تمرکز خود را روی توسعه تکنولوژی های 5G قرار دهد. بعد از نهایی شدن این قرارداد، اپل می‌تواند از بیش از ۱۷ هزار پتنت مربوط به فناوری‌های بی‌سیم، از پروتکل‌های مربوط به شبکه موبایل گرفته تا معماری مودم، استفاده کند.

اپل حالا با بهره‌گیری از این تعداد متخصص و تکنولوژی، می‌تواند با سرعت بیشتری در جهت توسعه مودم‌های اختصاصی برای گجت‌های خود گام بردارد. با این کار، اپل وابستگی خود را به شرکت‌های دیگر کمتر می‌کند و در ضمن می‌تواند با توسعه تکنولوژی‌های اختصاصی مربوط به گجت‌های خود، امکانات جذاب‌تری را برای کاربران محصولات خود به ارمغان بیاورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا