فناوری

آنتروپیک نسخه Claude 2 را با توانایی بیشتر منتشر کرد

تنها پنج ماه پس از آنتروپیک (Anthropic) که رقیب متن باز ChatGPT خود، کلود را معرفی کرد، این شرکت با نسخه به روز شده ای بازگشته است که نوید پاسخ های طولانی تر، استدلال های دقیق تر، توهمات کمتر و به طور کلی عملکرد بهتر را می دهد. همچنین اکنون در صدک 90 متقاضیان تحصیلات تکمیلی در آزمون های خواندن و نوشتن GRE نمره می گیرد.

نسخه به روز شده، Claude 2، امروز برای کاربران آمریکا و بریتانیا در دسترس است. اکنون می‌تواند تا 100000 توکن را مدیریت کند – یعنی حدود 75000 کلمه یا چند صد صفحه از اسنادی که کاربران می‌توانند کلود را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند – نسبت به محدودیت 9000 توکن نسخه قبلی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

در هوش مصنوعی، توکن‌ها بیت‌ها و قطعاتی هستند که درخواست ورودی شما به آن‌ها تقسیم می‌شود تا مدل بتواند راحت‌تر آنها را پردازش کند – از این رو کلود توانایی “هضم” داده‌های کاربر را دارد. این ظرفیت افزایش یافته همچنین به پاسخ های طولانی تر و ظریف تر تبدیل می شود. این شرکت اعلام کرد، کلود 2 حتی می‌تواند داستان‌های کوتاه “تا چند هزار توکن” تولید کند.

قابلیت های کدنویسی آن نیز بهبود یافته و به امتیاز 71.2 درصد در معیار Codex HumanEval رسیده است که از 56 درصد افزایش یافته است. سیستم “Constitutional AI” ابزار Claude قبلاً توسط 10 اصل مخفی “بنیاد” عدالت و استقلال هدایت می شود. آزمایش‌های گسترده تیم قرمز از زمان انتشار نسخه اول، کلود 2 را به یک هوش مصنوعی پایدارتر و سخت‌تر فریب دادن آن تبدیل کرده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا