شرکت سونی جدیدترین گزارش مالی خود در سه ماهه منتهی به پایان ماه ژوئن را منتشر و اعلام کرد که توانست در این بازه زمانی 3.2 میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 را به فروش برساند که بدین ترتیب، مجموع فروش این کنسول از آغاز عرضه تا به امروز عدد 100 میلیون دستگاه را نشان خواهد داد.

به‌عبارتی در جریان اولین سه ماهه سال مالی ۲۰۱۹، تقریبا ۳.۲ میلیون دستگاه PS4 به بازار سراسر جهان فرستاده شده است. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به خلاصه عملکرد سونی در بخش سرویس‌های شبکه‌ای و بازی‌های ویدیویی را مشاهده کنید که شامل پلی استیشن و شبکه پلی استیشن می‌شود.

سونی توانست ظرف مدت زمان 5 سال و 7 ماه، فروش 100 میلیون دستگاه از این کنسول را ثبت کند که تاکنون بی‌سابقه بوده است. همچنین پلی‌استیشن 4 توانست در کمتر از 3 سال به رکورد فروش 50 میلیونی دست باید، این در حالی‌ست که پلی‌استیشن 2 و حتی کنسول محبوب Wii نینتندو نیز نتوانستند در این مدت زمان به چنین موفقیتی نائل شوند. ناگفته نماند که سونی در سال‌های 2017 و 2018 نیز به ترتیب بالغ بر 19 و 17.8 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 را به فروش رساند.

در بخش فروش بازی‌ها روی پلی‌استیشن، شاهد کاهش سه درصدی فروش هستیم که مربوط به بازی‌های انحصاری و Third Party می‌شود. از دیگر بخش‌هایی که در سه ماه اخیر عملکرد خوبی را از خود به‌جای گذاشته است، پلی استیشن پلاس است. نسل جدید کنسول‌های بازی سونی که احتمالا تحت عنوان PS5 معرفی خواهد شد ، قرار است در پاییز سال 2020 رونمایی و به بازار عرضه شود. این شرکت ژاپنی اعلام کرده که کنسول جدید از گرافیک‌های 8K، قابلیت صوتی سه بعدی، پشتیبانی از حافظه SSD و پردازنده قوی نسل سومی‌شرکت AMD برخوردار خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *