گوناگون

معرفی اسکوتر برقی مینی فالکون که براحتی در کولی پشتی جای می گیرد

اگرچه اسکوترهای برقی تاشو چیز جدیدی نیستند، اما کاربران تاکنون مجبور بودند در نهایت آنها را بین دو استفاده در دست بگیرند. در همین راستا شرکتی اقدام به طراحی اسکوتری برقی با نام MiniFalcon کرده که در سه مرحله کاملا جمع می‌شود و در یک کوله‌پشتی مخصوص خود قرار می‌گیرد. ابعاد این اسکوتر برقی در حالت جمع شدن، با فرمان تلسکوپی، دستگیره‌های تاشو، چرخ‌های تاشو و دسته و کفه تقریبا کوچک، تنها حدود ۶۰ سانتی‌متر است. این کفه در واقع برای قرار گرفتن یک پا به اندازه کافی بزرگ است، اما پای دیگر بالای ترمز عقب دوتایی(دستی و برقی) معلق می‌ماند.

این اسکوتر برقی در حالت آماده به کار ۱۱۵ سانتی‌متر ارتفاع دارد و طول دسته‌های آن به ۴۴ سانتی‌متر می‌رسد. فاصله دو چرخ آن نیز ۶۲ سانتی‌متر است. همچنین در حالت جمع کردن، به ابعاد 60 سانتی متر طول، 34 سانتی متر طول و 15 سانتی متر پهنا می رسد. با این حال وزن این اسکوتر تنها ۸ کیلوگرم است و به راحتی تا ۱۰۰ کیلوگرم تحمل وزن دارد. بدنه آن از آلومینیوم مورد استفاده در ساخت بدنه هواپیما ساخته شده است و لاستیک‌های پلی اورتان آن ضد پنچری هستند.

موتور ۲۵۰ واتی تعبیه شده روی چرخ عقب این اسکوتر، آن را به حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رساند. همچنین دارای سه دنده دستی است که به کاربران امکان می‌دهد دنده متناسب با مسیر را انتخاب کنند. باتری‌های ۵.۲ آمپر ساعتی”مینی فالکون” برای یک سواری گرفتن ۱۵ کیلومتری کافی است. در حالی که هر بار شارژ کامل آن با روش شارژ سریع تنها ۲ ساعت طول می‌کشد.

البته این اسکوتر هنگام ترمز گرفتن یا قرار گرفتن در سراشیبی، انرژی جنبشی را ذخیره می‌کند تا به باتری کمک کند. یک سیستم ضد قفل ABS امکان کنترل بهتر در هنگام ترمز قوی را فراهم می‌کند. کاربران نیز به لطف کمک فنرهای ضربه‌گیر جلو و عقب می‌توانند سواری نرم و آرام‌تری داشته باشند. همچنین یک صفحه نمایش دیجیتال روی دسته فرمان کاربر را از اطلاعات کلیدی سیستم مطلع می‌کند. پروژه مینی فالکون در حال حاضر در حال جمع آوری بودجه برای تولید انبوه است. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، تخمین زده می‌شود که عرضه این اسکوتر برقی از ماه نوامبر شروع شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا