گوناگون

فناوری جدید AR HUD هواوی برای تبدیل جلوپنجره خودرو به نمایشگر هوشمند

هواوی به تازگی از جدیدترین فناوری خود در نمایشگاه بین المللی خودرو مونیخ که در آلمان برگزار شده، رونمایی کرد. این فناوری جدید AR HUD است که یک سیستم مبتنی بر واقعیت افزوده بوده که می تواند شیشه جلوی راننده را به یک صفحه هوشمند تبدیل کند.

به گفته هواوی، فناوری جدید AR HUD یک صفحه نمایش آموزنده و تعاملی برای جلوپنجره خودرو ارائه می دهد.  برای کسانی که نمی دانند، HUD یک ویژگی رایج در هواپیماهای نظامی مانند هواپیماهای جنگنده است که در آن جزئیات مهم مانند سرعت، ارتفاع و سایر اطلاعات مهم در مقابل خلبان نمایش داده می شود. اکنون، غول فناوری چینی به دنبال استفاده از فناوری مبتنی بر واقعیت افزوده برای ارائه راه حلی مشابه در نسل آینده خودروها است. این برند معتقد است که از طریق این فناوری، خودروسازان قادر خواهند بود فناوری های جدید، ایمنی و سرگرمی را با هم ادغام کرده و یک تجربه رانندگی جدید ایجاد کنند.

هواوی AR HUD دارای زاویه دید بزرگ 13 در 5 درجه است، که یک صفحه نمایش بزرگ 70 اینچی است و می تواند تا 7.5 متر را در جلو پوشش دهد. برای حفظ شلوغی بینایی راننده و بدون هیچ گونه مزاحمتی، این شرکت سیستم مربوطه را در قسمت پایین پشت فرمان ایجاد کرد. AR HUD جدید قادر به ارائه اطلاعات ناوبری مانند فاصله مسیر، اطلاعات مربوط به تعداد خطوط در جاده آینده و سایر اطلاعات مهم مانند شرایط آب و هوا خواهد بود. علاوه بر این، یک جنبه جالب این فناوری نیز می تواند به صورت دید در شب یا دید کمکی در زمان باران شدید، سناریوهای کم نور یا حتی مه باشد.

این امر ایمنی راننده و سرنشینان را نیز تضمین می کند. این شرکت اظهار داشت که AR HUD همچنین دارای صفحه نمایش فول اچ دی تا 100PPD خواهد بود و مسائلی مانند روشنایی کم، کنتراست کم یا اعوجاج تصویر که به فناوری سنتی HUD آسیب می رساند، مانع آن نمی شود. به عبارت دیگر، می توان از آن به عنوان یک ابزار سرگرمی و چند رسانه ای نیز استفاده کرد که ویژگی پخش فیلم یا ویدیو را ارائه می دهد. سایر برنامه های جالب شامل قابلیت ارائه سیستم نقشه برداری سه بعدی است که اطلاعاتی را در مورد پارکینگ ها، رستوران ها، مغازه ها، پمپ بنزین ها و موارد دیگر در زمان واقعی ارائه می دهد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا