کاوشگر خورشیدی ناسا که پارکر نام دارد، طی دو ماموریت اخیر خود داده های تازه ای به زمین فرستاده و ماموریت بعدی خود را در 1 سپتامبر انجام خواهد داد. کاوشگر خورشیدی پارکر متعلق به آژانس فضایی آمریکا (ناسا) طی ماه‌های گذشته از هر فضاپیمای دیگری در تاریخ به خورشید نزدیکتر شده است، آن هم نه یک بار، بلکه دو بار به سمت خورشید شیرجه زده است.

تیم تحقیقاتی هدایت کننده این کاوشگر از دو ماموریت اخیر آن، 22 گیگابایت داده علمی دریافت کرده اند و این میزان 50 درصد بیش از میزانی است که دانشمندان انتظار داشتند. به نظر می رسد سیستم ارتباط از راه دور این کاوشگر بهتر از آن چه انتظار می رفت کار می کند. تیم زمینی پارکر بلافاصله پس از پرتاب فهمید که این کاوشگر قادر است نرخ ارسال بالاتری داشته باشد. در حقیقت آنها با آموزش به کاوشگر می‌توانند داده‌های بیشتری را از ملاقات دوم پارکر با خورشید که در ماه آوریل اتفاق افتاد، دریافت کنند.

طی آن رویداد، هر چهار مجموعه ابزار علمی پارکر مشغول جمع آوری اطلاعات بودند. به همین دلیل تیم مأموریت انتظار دارد ۲۵ گیگابایت دیگر از داده‌های علمی را بین ۲۴ ژوئیه و ۱۵ اوت دریافت کند. داده هایی که تاکنون توسط این تیم تحقیقاتی دریافت شده، در سال جاری میلادی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. پیش از این اتفاق، این فضاپیما سومین ماموریت خود را نیز در 27 اوت آغاز خواهد کرد و در تاریخ 1 سپتامبر نزدیک ترین فاصله نسبت به خورشید را به ثبت خواهد رساند.

محققان امیدوار هستند که طی چند سال عملیات این کاوشگر، این مأموریت بتواند اطلاعات لازم را برای کشف برخی از بزرگترین اسرار خورشید از جمله اینکه چرا تاج خورشیدی(هاله پلاسمایی) بسیار گرمتر از سطح مرئی آن است، جمع کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *