گوناگون

مدیاتک اکنون بزرگترین سازنده تراشه گوشی های هوشمند است

در حالی که مدیاتک و کوالکام سال‌هاست که رقبای شناخته‌شده در بازار چیپست‌های گوشی‌های هوشمند هستند، مدیاتک همیشه پیشرو در این بخش بوده است. اما اکنون مدیاتک به بزرگترین سازنده سیستم روی چیپ گوشی هوشمند در سال جاری تبدیل شده است.

به گفته ریک تسای، مدیر عامل سازنده تراشه تایوانی، “ما اکنون بزرگترین سازنده SoC گوشی های هوشمند در سطح جهان هستیم. ما همچنان به سهم خود در تمام مناطق جهان ادامه می دهیم.” این مقام ارشد این اظهارات را در کنفرانس سرمایه گذاران اخیر در تایوان بیان کرد. مدیر عامل شرکت اضافه کرد که سهم بازار گوشی های هوشمند اندرویدی این برند تنها در آمریکای شمالی امسال از 25 درصد عبور خواهد کرد.

برای کسانی که اطلاعی ندارند، مدیاتک تراشه‌هایی را به تقریباً همه گوشی‌های هوشمند OEM در سرتاسر جهان می‌فروشد، در حالی که سری پردازنده‌های 5G دایمنسیتی حتی به بخش پرچم‌دار نیز ارائه می‌شود. به گفته EETimesAsia، رشد این شرکت را می توان به عملکرد قوی آن در بخش 5G نسبت داد که به آن اجازه داد به رهبر بازار تبدیل شود.

در سه ماهه سوم سال 2021، چیپست گوشی های هوشمند 56 درصد از درآمد آن را به خود اختصاص دادند. این افزایش قابل توجه 72 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود که افزایش قابل توجه آن به رشد 5G و افزایش سهم بازار آن نسبت داده شد. Tsai همچنین معتقد است که مدیاتک می‌تواند از طریق معماری طراحی اختصاصی، تخصص طراحی کم مصرف و فناوری فرآیند 4 نانومتری TSMC در بخش 5G رشد بیشتری داشته باشد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا