فناوری

همکاری مایکروسافت و سامسونگ برای کاهش فاصله اندروید و ویندوز

در مراسم رونمایی از گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، مایکروسافت و سامسونگ از همکاری مشترک میان دو شرکت برای کاهش فاصله میان تلفن های هوشمند سامسونگ و سیستم عامل ویندوز 10 پرده برداری کردند.

دو شرکت بزرگ دنیای فناوری در نظر دارند تا با این همکاری و توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی برای اندروید، فاصله‌ی بین کامپیوترهای شخصی ویندوزی و گوشی‌های هوشمند را کاهش دهند. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت با حضور روی سن اعلام کرد که این همکاری فصل جدیدی در همکاری نزدیک این دو شرکت برای افزایش بهره‌وری و کاهش خلاء موجود بین گجت‌های موبایل نظیر گوشی‌های هوشمند و پی‌سی‌ها است.

همچون پرچمداران قبلی سری نوت و اس، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس را نیز با اپلیکیشن‌های مایکروسافت عرضه می‌کند که می‌توان با استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های این غول نرم افزاری برای دستگاه‌های اندرویدی، از طریق رایانه ویندوزی خود به پیام‌ها، اعلانات و به صورت کلی به نمایشگر دستگاه دسترسی پیدا کرد. همچنین، اپلیکیشن گالری سامسونگ اکنون با وان درایو همگام‌ شده است تا بتوانید مستقیما تصاویر موجود در گالری را به حساب ابری خود ارسال کنید و از طریق دستگاه‌های دیگر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

شیلپا رنگاناتان، مدیر بخش موبایل و تجربیات بین دستگاه‌های مایکروسافت، در رویداد امشب سامسونگ از کاربردهای اپلیکیشن Your Phone این شرکت گفت و اعلام کرد که کاربران تا پایان سال جاری می‌توانند مستقیما از طریق این اپ با استفاده از رایانه ویندوزی خود تماس برقرار یا دریافت کنند. او تعاملات جدید دو شرکت را شروعی بر یک همکاری شگفت انگیز میان مایکروسافت و سامسونگ اعلام کرد.

سامسونگ در حال به روز رسانی گسترده نرم افزار DeX هم هست و کاربران در نسخه جدید می توانند گلکسی نوت 10 را مستقیما به یک رایانه مک یا ویندوز متصل کرده و به تمام اپ های گوشی در کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی داشته باشند. در نتیجه همکاری مایکروسافت با کمپانی کره‌ای، اپلیکیشن‌های آفیس مانند ورد، اکسل، پاور پوینت و اوت لوک به‌طور پیش‌فرض روی خانواده گلکسی نوت ۱۰ نصب خواهند بود.

مایکروسافت در حال حاضر خانواده گلکسی نوت 10 را برای فروش در سایت خود قرار داده و با پیش خرید گلکسی نوت 10 یا گلکسی نوت 10 پلاس، خریدار 150 دلار اعتبار خرید از سایت سامسونگ و اشتراک 6 ماهه پریمیوم اسپاتیفای را دریافت می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا