عرضه رسمی گوشی‌های گلکسی نوت 10 پلاس قرار است تا ساعاتی دیگر آغاز شود. در این فاصله زمانی، iFixit به سراغ بررسی نسخه 5G از این اسمارت فون رفته است تا پس از کالبدشکافی، اطلاعاتی را از تجهیزات داخلی آن بدست بیاورد.

بررسی صورت گرفته توسط iFixit نشان می‌دهد که سامسونگ در طراحی نسخه 5G از گوشی گلکسی نوت 10 پلاس از طراحی گوشی‌های آیفون الهام گرفته است. iFixit همچنین اعلام کرده است که تعمیر این اسمارت فون نیز همچون گوشی‌های گلکسی اس 10 به سادگی امکان پذیر نیست.

درست مانند آیفون X، مادربورد نوت ۱۰ پلاس 5G در نیمه بالایی بدنه گوشی قرار گرفته است که البته به این خاطر امکان استفاده از یک باتری عریض تر در آن فراهم شده با این حال اما سامسونگ مجبور شده از کابل هایی بین مادربورد و برد جانبی استفاده کند و این کابل ها دسترسی به باتری را دشوار کرده اند. البته این کابل ها را میتوان به به کناری انتقال داد اما در کل فرایند تعمیر دستگاه را با چالش روبرو می کنند.

کارشناسان iFixit همچنین در بررسی خود اعلام کرده است که تعمیر هر بخش از این گوشی هوشمند نیازمند آن است که کاور شکننده و چسب شده موجود در پنل پشتی باز شود. کار جایگزین کردن باتری این اسمارت فون نیز با چالش‌های فراوانی همراه است؛ چرا که برای اتصال آن به بدنه و دیگر بخش‌های گوشی از چسب استفاده شده است. روی هم رفته iFixit امتیاز ۳ از ۱۰ را از بابت تعمیرپذیری به این گوشی داده است.

سامسونگ برای نخستین بار استفاده از موتور گرد ویبره در گوشی های خود را کنار گذاشته و نوت ۱۰ پلاس 5G را به یک موتور ویبره جدید مجهز کرده است. با توجه به اینکه در بدنه این گوشی از تنها یک مدل پیج استفاده شده است کاربران می‌توانند با تنها یک پیچ گوشتی تمامی قطعات را از یکدیگر باز کنند. تصاویر و متن کامل این گزارش Fixit را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *