سخت افزار

فروش اسپیکرهای هوشمند بایدو در چین از گوگل پیشی گرفت

طبق گزارشی جدید، موتور جستجوی چینی بایدو با پیشی گرفتن از گوگل اکنون دومین فروشنده بزرگ بلندگوهای هوشمند جهان است. بزرگترین فروشنده بلندگوی هوشمند جهان همچنان آمازون است. این شرکت با کنار زدن گوگل به 17.3 درصد از سهم بازار جهانی دست پیدا کرده و در سه ماهه دوم سال 2019 چهار و نیم میلیون اسپیکر هوشمند فروخته است. این اعداد و ارقام به رشد سالانه چشمگیر 3700 درصدی فروش اسپیکرهای هوشمند بایدو اشاره دارد.

طبق گزارش این شرکت آمازون همچنان بزرگترین فروشنده بلندگوهای هوشمند جهان است و ۲۵ درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد. این شرکت در  سه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی ۶.۶ میلیون محموله بلندگوی هوشمند بارگیری کرده است. اسپیکرهای هوش مصنوعی بایدو روی پلتفرمی به نام DuerOS کار می‌کنند. این شرکت از ابتدا تلاش خود را روی تولید محصولات با کیفیت گذاشت و با همکاری شرکت طراحی Teenage Engineering اسپیکر Raven H را روانه بازار کرد. اما این محصول با اقبال چندانی مواجه نشد و فروش اندکی داشت. این شرکت اخیرا فروش مدل های ارزانتر بلندگوهای هوشمند مانند نسخه اولیه بلندگوی Xiaodu را گسترده تر کرد. این بلندگو با قیمت ۱۲ دلار در بازار به فروش می رسد.

همچنین طبق آمار موجود «بایدو» بزرگترین فروشنده بلندگوی هوشمند در چین نیز به حساب می آید. البته باید توجه داشت که «بایدو» و گوگل رقبای مستقیم یکدیگر نیستند. بایدو محصولاتش را در بازار چین می فروشد اما محصولات گوگل در تمام بازارها به غیر از چین عرضه می شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا