موبایل و تبلت

رونمایی جی‌ال‌ایکس از گوشی پارس 1 با اندروید بومی شده

پس از اینکه ماه گذشته وزیر ارتباطات خبر از همکاری این وزارتخانه با شرکت GLX برای ساخت اندروید بومی شده و عرضه اولین گوشی با آن خبر داد، روز گذشته شرکت GLX برای اولین بار این سیستم عامل را در داخل گوشی Pars 1 جای داده و معرفی نمود.

طبق توضیحاتی که در وبسایت شرکت GLX مربوط به این گوشی ارائه شده است پارس 1 در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه اول از سیستم عامل اندروید نسخه 8.1 استفاده خواهد کرد که بدون دستکاری خاصی ارائه شده و در نسخه دوم که به صورت دقیق پارس 1 نسخه IROS نام دارد نرم‌افزار گوشی بر پایه سیستم عامل اندروید 8.1 توسعه و به عبارت بومی شده را شاهد هستیم که به صورت ویژه برای کاربر ایرانی تغییر یافته است.

در نسخه بومی شده، سرویس ها و خدمات گوگل پلی به طور کامل از سیستم عامل حذف شده و سرویس های جایگزین داخلی جهت اجرای برنامه ها استفاده شده است. این نسخه از نرم افزار اپ استور گوگل را پشتیبانی نمی کند و ازاپلیکیشن کافه بازار به عنوان جایگزین اپ استور گوگل و ازاپلیکیشن ایمیل به جای اپلیکیشن جیمیل جهت پیام رسانی از طریق پست الکترونیکی به کاربرده شده است. بعضی از اپلیکیشن های داخلی از جمله آپارات، فیلیمو، بادصبا، پیام رسان سروش پلاس و  مسیریاب بلد بصورت پیش فرض در نرم افزار وجود دارند.

نکته قابل توجه و بسیار مثبت این نسخه این است که محدودیت در بروزرسانی نرم‌افزارها و سیستم عامل وجود ندارد و کاربر می‌تواند با استفاده از کافه بازار عملیات بروزرسانی را انجام داده و شرکت GLX نیز قرار است بروزرسانی‌های OTA را برای نسخه IROS عرضه کند. طبق آنچه در وبسایت این شرکت ذکر شده، یکی دیگر از وجوه قابل ذکر این گوشی عملکرد شارژ بسیار عالی آن خواهد بود که البته به دلیل دو عامل ممکن شده است. اولین مورد استفاده از باتری بسیار قدرتمند 6400 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه است و دومین مورد حذف سرویس‌های گوگل است که به صورت خودکار در پس زمینه سیستم عامل اقدام به استفاده از شبکه و منابع سیستمی می‌نمایند.

این شرکت همچنین اعلام نموده که IROS فعلاً در حال توسعه بوده و نسخه نصب شده روی گوشی کاربران به عبارتی نسخه بتا است و از کاربران خواسته شده تا مشکلات و نظرات خود را به گروه توسعه این سیستم عامل گزارش دهند تا بتوان هر چه سریعتر آنها را مرتفع و رسیدگی نمود.به لحاظ مشخصات سخت افزاری، این گوشی دارای صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن 1440 در 720 پیکسل، پردازنده چهارهسته ای MT6739 مدیاتک، حافظه رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی است. در پشت گوشی نیز ماژول دوربین دوگانه با دو سنسور 13 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل قرار گرفته و دوربین سلفی آن نیز 5 مگاپیکسل می باشد.

اتفاق خوب دیگر در این دستگاه استفاده از یک سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه است و در یک حرکت عالی شرکت GLX نحوه سفارش گوشی را بر مبنای سیزده طرح مختلف که در سایت شرکت شاهد آنها هستیم ممکن کرده است. این گوشی با قیمت بسیار مناسب 1 میلیون و 599 هزار تومان به فروش می‌رسد و کاربران می‌توانند از همین حالا نسبت به سفارش آن اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا