موبایل و تبلت

شیائومی ردمی نوت 8 و نوت 8 پرو با دوربین 64 مگاپیکسلی معرفی شد

شیائومی ساعاتی پیش به صورت رسمی از سری ردمی نوت 8 رونمایی کرد. این سری قرار است یک جانشین شایسته برای سری موفق ردمی نوت 7 باشد. در این مراسم شیائومی از دو مدل ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو رونمایی کرد، استفاده از سنسور دوربین ساخت سامسونگ، ردمی نوت 8 پرو را به اولین گوشی هوشمند دنیا با دوربین 64 مگاپیکسلی مبدل ساخته است.

ردمی نوت 8

ردمی نوت ۸ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام (مبتنی بر لیتوگرافی ۱۱ نانومتری) به‌عنوان قلب تپنده‌اش بهره می‌گیرد. تراشه‌ یادشده از هشت هسته‌ کرایو ۲۶۰ استفاده می‌کند که چهار مورد از این هسته‌ها دارای فرکانس پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز هستند و چهار هسته‌ دیگر با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

پنل پشتی ردمی نوت ۸، میزبان چهار دوربین مجزا است. دوربین اصلی، به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل (ISOCELL GM2) سامسونگ مجهز شده است، دوربین دوم حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض (اولترا واید) دارد، دوربین سوم دارای حسگر ۲ مگاپیکسلی و لنز ماکرو است و نهایتا دوربین چهارم حسگری ۲ مگاپیکسلی دارد و برای تشخیص عمق به‌منظور ثبت جلوه بوکه به‌کار می‌رود. از طرفی در پنل جلویی دستگاه شاهد یک بریدگی کوچک هستیم؛ در این بریدگی یک دوربین سلفی مجهز به حسگر ۱۳ مگاپیکسلی گنجانده شده است.

نمایشگر این گوشی هوشمند 6.3 اینچی بوده و وضوح آن فول اچ‌دی پلاس است. از آن‌جا که در این مدل از نمایشگر LCD استفاده شده است، امکان ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر وجود نداشته و این سنسور در کنار دوربین اصلی در قاب پشتی جای گرفته است. از مشخصات دیگر ردمی نوت 8 می‌توان به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت استفاده از شارژر 18 واتی، درگاه USB-C و پشتیبانی از جک صوتی 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. این گوشی هوشمند در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید روانه بازار می‌شود.

ردمی نوت ۸ قرار است در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی با قیمت ۱۴۰ دلار (برای نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) عرضه شود. در ضمن دو نسخه‌ی قدرتمندتر نیز از این گوشی نیز به فروش می‌رسند؛ مدل مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۱۶۷ دلار و مدل مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۱۹۵ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

ردمی نوت 8 پرو

اگرچه چند روز قبل شرکت Realme به نوعی نخستین گوشی مجهز به دوربین ۶۴ مگاپیکسلی را معرفی کرد، ولی از لحاظ معرفی رسمی، عنوان نخست نصیب ردمی نوت ۸ پرو می‌شود. این گوشی برای دوربین مذکور، از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GW1 ساخته شده توسط سامسونگ استفاده می‌کند. اندازه نمایشگر LCD آن به ۶.۵۳ اینچ می‌رسد که مبتنی بر رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است و در کل این نمایشگر حاشیه‌های بسیار اندکی دارد و به‌عنوان مثال ضخامت حاشیه‌ی پایینی فقط ۴.۲ میلی‌متر است.

در پنل پشتی این گوشی، دوربین برخلاف مدل معمولی ردمی نوت ۸، در مرکز پنل قرار گرفته‌اند. ردمی برای این گوشی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. دوربین سلفی هم از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

توان پردازشی این گوشی از جانب تراشه هلیو G90T مدیاتک تامین می‌شود و در کنار آن شاهد ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستیم. ظرفیت باتری آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که به لطف شارژ سریع ۱۸ واتی به‌سرعت می‌توان آن را شارژ کرد. مدیاتک از این تراشه به‌عنوان تراشه گیمینگ یاد می‌کند و به همین خاطر گرمای بیشتری تولید می‌کند. ردمی برای حل این مشکل، از سیستم جدید خنک‌کننده مایع استفاده کرده که حرارت داخلی بدنه را کاهش می‌دهد.

در ضمن برای اینکه کاربران بتواند راحت و بدون دردسر به‌صورت آنلاین بازی کنند، این گوشی به‌صورت همزمان می‌توان به اینترنت ۴G و وای‌فای متصل شود. با پرداخت مبلغ ۱۳۹۹ یوان (۱۹۶ دلار) می‌توانید مدل مبتنی بر ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنید. قیمت مدل‌های ۶/۱۲۸ گیگابایت و ۸/۱۲۸ گیگابایت هم به ترتیب ۱۵۹۹ یوان (۲۲۳ دلار) و ۱۷۹۹ یوان (۲۵۱ دلار) است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا