سایت DxOMark بررسی‌های خود از دوربین سونی اکسپریا 1 را منتشر کرده است و نتیجه گیری کرده که آن نمی‌تواند هم پای پرچمداران حال حاضر بازار باشد. این گوشی به طور کلی امتیاز 91 را دریافت کرده که مشابه گوشی Pocophone F1 بوده و پس از آیفون 8 اپل قرار می‌گیرد. دوربین سه گانه پشتی این گوشی عملکرد عالی را ارائه نمی‌کند. فوکوس خودکار حتی در شرایط محیطی تاریک هم بسیار سریع و اتکاپذیر است. اکسپوژر و رندر رنگ نیز در رده‌ خوبی قرار دارد.

با این حال مشخص شد که دوربین این گوشی در زمان عکاسی لبه های تصاویر را نرم می کند و تغییرات محسوس و البته ناخوشایندی را در آنها ایجاد می کند که ازمویر گرفته تا هاله نور را شامل می شود و به همین خاطر امتیاز نه چندان خوب ۹۴ را از تیم DxOMark دریافت کرد. علاوه بر این گفته شده که قابلیت Auto HDR دوربین اکسپریا ۱ نیز چندین بار در زمان فراخوانی کار نکرده و فلش دوربین نیز ضعیف تر از رقبای آن عمل کرده است.

از نظر قدرت فیلمبرداری٬ این گوشی با لرزشگیر و اکسپوژر مناسب٬ عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. با این حال امتیاز بخش بافت (Texture) آن کم بوده است تا باعث شود جزئیات حتی در شرایط نوری خوب٬ در سطح کمی وجود داشته باشد و در نهایت امتیاز 84 کسب شود. به جز این مورد فوکوس خودکار عملکرد خوبی داشته است.

متاسفانه دوربین سلفی اکسپریا ۱ نیز نتوانست نمره بالایی دریافت کند. این دوربین با کسب امتیاز ۷۸ صرفا توانست پیکسل ۲ و دیگر گوشی های قدیمی اما برجسته از جمله آیفون x (با نمره ۷۱)، گلکسی اس ۸ (با نمره ۷۳) و میت ۲۰ پرو (با نمره ۷۵) را پشت سر بگذارد. در واقع آنطورکه کارشناسان DxOMark گفته اند اگر صرفا بخواهید با دوربین جلویی این گوشی عکس بگیرید عملکرد آن در سطح خوبی قرار دارد و با کسب امتیاز ۸۲ همتراز دوربین آیفون XS Max می نشیند. در واقع این دوربین در بخش ضبط ویدیو دچار مشکل است که امتیاز کلی اش را هم به میزان قابل توجهی پایین آورده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *