گوناگون

ایسر از ماده خنک‌کننده Predator PowerGem رونمایی کرد

ایسر امروز در نمایشگاه IFA 2019 از نوعی ماده خنک کننده جدید با نام Predator PowerGem پرده برداشت. Predator PowerGem ماده‌ای جدید برای کمک به خنک کردن قطعات مختلف سیستم‌های کامپیوتری به شمار می‌رود.

براساس اطلاعات منتشر شده، به نظر می رسد که ماده جدید می تواند جانشین خمیر حرارتی بین تراشه و سیستم خنک کننده شود. پدهای ساخته شده توسط موارد رابط حرارت، تا امروز در یک سری حافظه‌های NVMe و پردازشگرهای گرافیکی به کار رفته‌اند، اما همچنان برای خنک کردن پردازنده‌های اصلی، از خمیر استفاده می‌شود. استفاده از فلز مایع، راهکار پیشرفته‌تری در مقایسه با خمیر حرارتی محسوب می‌شود، اما همچنان نمی‌توان آن‌ها را با پدهای رابط حرارت مقایسه کرد. به نظر می‌رسد PowerGem مخصوص پردازنده‌های اصلی توسعه پیدا کرده است.

به ادعای شرکت ایسر، میزان هدایت گرما توسط پاورجم در مقایسه با مس چهار برابر بیشتر است. این در حالی است که مس را به عنوان یکی از بهترین عناصر برای هدایت گرما می‌شناسند. به لطف استفاده از آن، تا 77 درصد مقدار نیروى برق بیشتری به تراشه منتقل خواهد شد. در نتیجه فقط به خاطر استفاده از این ماده، عملکرد پردازنده اصلی تا 12.5 درصد بهبود پیدا می‌کند. این‌ها ادعاهای سازنده هستند. باید در عمل دید ماده خنک‌کننده جدید ایسر، چقدر در کاهش دمای تراشه‌‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

ایسر از ماده خنک‌کننده جدید در دسکتاپ مدل Orion 9000 و لپ تاپ‌های سری Helios 700 بهره خواهد برد. هنوز درباره فروش یا عدم فروش پریدیتور پاورجم به سایر شرکت‌ها و همچنین فروش آن به صورت آزاد در بازار برای استفاده کاربران در سیستم‌های دسکتاپ سفارشی‌سازی شده، اظهار نظر نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا